tina eller ej??!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PetitJolie
    • September 2006
    • 362

    #16
    Hm, svårt dedär. Visste faktiskt inte ens att man kunde ge det fruset...:P
    Men som någon sa längre upp i tråden (tror de va Healena) dedär med att ge hunden o katten kall mat, det är väl för att det inte är naturligt för dem att äta det. Min kisse skulle t.ex aldrig få för sig att äta kall mat, hon vill ha den rumstempererad, o de beror på att bytet är ungefär så varmt i naturen. Tycker inte det var någon konstig koppling faktiskt... Menar, hur ofta äter en fisk iskall mat i sin naturliga miljö?
    Fast om det är farligt vet jag ju inte....:P Men det är onaturligt..
    /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

    Kommentar

    • *db*
      • February 2007
      • 243

      #17
      jag tackar för diverse svar o synpunkter och hädanefter kommer jag ivarjefall att mata med otinat foder(med gott samvete).

      Kommentar

      • mayday
        • November 2005
        • 2085

        #18
        gör så ... de gör vi andra också
        ______________________________________________

        "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

        Kommentar

        • albjohn
          • March 2006
          • 1179

          #19
          Jag tinar och sköljer alltid artemian, men det är mest för att få bort sörjan dom är frysta i, detta började jag med när jag använde ett känt märke av dålig kvalite, om sörjan var skadlig för fiskarna vet jag inte men jag fick för mig att algerna gillade den.

          Nu har jag bytt till bättre märke som nästan helt är utan smosk men jag fortsätter mest av gammal vana och tycker det funkar bra eftersom alla fiskar får del av maten och inte bar dom glupskaste.
          Mvh Leif

          Kommentar

          • marcuspajp
            • July 2004
            • 448

            #20
            Jag läste för länge sen att stora fiskar som glufsar i sig för mycket fruset foder ibland kan råka ut för plötslig död. För ett tag sen hände det med en bekants oscar som annars brukade äta fruset utan problem och hade gjort så väldigt länge.
            Salt är ballt

            Kommentar

            Arbetssätt...