Mata -hur ofta?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

Ursprungligen postat av batski
    Men det är betydligt större filter i floder och sjöar Ok allvarligt nu. Det går inte att jämföra såna jämförelsevis enorma vattenmassor med några få liter i ett akvarium. Plus att fiskarna ute i naturen mest äter levand små djur som inte skulle ligga och ruttna i fall de inte blev uppätna.
    finns vissa här inne ju jämnför att man skall skapa en så lik miljö som går i ett kar som i verkligheten och med de orden du skrev, så kan vi lägga ner med en gång att försöka ens efterlikna verkligheten ivåra kar efter en riktig miljö för fiskar eller?
    Vad med bottenfiskar de äter ju slamprodukter palleter äter slamprodukter

Har mata så i alla år och har aldrig haft problem med ruttenmat eller nitrit tror aldrig jag haft nitrit problem i ngt av karen där jag kör bottenfilter faktiskt, däremot i de kar jag kör med innerfilter och ytterfilter hmm.. ja så e det nu när jag tänker efter(han *hjärncellen* har en tanke iaf)
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

Kommentar

• batski
      • October 2004
      • 8891

Ursprungligen postat av peterhaack
      finns vissa här inne ju jämnför att man skall skapa en så lik miljö som går i ett kar som i verkligheten och med de orden du skrev, så kan vi lägga ner med en gång att försöka ens efterlikna verkligheten ivåra kar efter en riktig miljö för fiskar eller?
      Vad med bottenfiskar de äter ju slamprodukter palleter äter slamprodukter
      Jo, men nyckelorden är just så lik miljö *som går*, men det säger sig självt att det inte går att skapa en miljö som är exakt likadan och som fungerar på exakt samma sätt.

Har mata så i alla år och har aldrig haft problem med ruttenmat eller nitrit tror aldrig jag haft nitrit problem i ngt av karen där jag kör bottenfilter faktiskt, däremot i de kar jag kör med innerfilter och ytterfilter hmm.. ja så e det nu när jag tänker efter(han *hjärncellen* har en tanke iaf)
      Det beror ju mycket på vilka och hur många fiskar man har, hur stort akvariet är, vad man har för filter och hur mycket växter man har också. Man rekommenderar iaf att mata så mycket som fiskarna hinner äta upp på några få minuter för att undvika problem. Själv tycker jag att det är bättre att utfodra med små portioner flera gånger en med en större portion och mer sällan. Men fungerar din metod för dig och dina fiskar så är det bara att fortsätta som du brukar.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

Kommentar

• Rainbowalker
        • November 2005
        • 367

Jag matar med små pellets, då det inte skitar ner vattnet. Då behöver man inte mata lika mycket va? Det borde ju vara bra mycket mat i en pellet jämnfört med flingorna?
        Rainbowalker
        "It is nice to be important but it's more important to be nice"

Kommentar

• peterhaack
          • November 2004
          • 1752

Ursprungligen postat av batski
          Men fungerar din metod för dig och dina fiskar så är det bara att fortsätta som du brukar.
          Och fungerar din skall man använda den saken var ju inte att vi skulle bråka om hur vi matar utan komma med lite tips på hur vi gör sen är det ju up till TS att bedömma och prova hur den gör och i detta fallet gör TS inget fel iheller utan, mer eller mindre ställer frågan om hur vi andra gör.
          Och vi som är snälla och trevliga delar gärna med av våra tankar och råd och tips, vi har ju alla varit yngel på akvarium hehe

Trevliga alla hjärtans dag på er!!

Har ni tänkt på det det finns två förvirrade Kjell *skoj* Men inte ett rött hjärtan bland smilisarna ?? Hej på er
          !!

Kommentar

• batski
            • October 2004
            • 8891

Och fungerar din skall man använda den saken var ju inte att vi skulle bråka om hur vi matar utan komma med lite tips på hur vi gör sen är det ju up till TS att bedömma och prova hur den gör och i detta fallet gör TS inget fel iheller utan, mer eller mindre ställer frågan om hur vi andra gör.

Och vi som är snälla och trevliga delar gärna med av våra tankar och råd och tips, vi har ju alla varit yngel på akvarium hehe
            Precis

Trevliga alla hjärtans dag på er!!

Har ni tänkt på det det finns två förvirrade Kjell *skoj* Men inte ett rött hjärtan bland smilisarna ?? Hej på er
            !!
            En Kjell som säger nej och en som säger ja
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

Kommentar

• Raven
              • February 2005
              • 15385

men den som säger nej skulle egentligen göras om då den ligger på vit bakgrund och inte transparent.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• peterhaack
                • November 2004
                • 1752

Han ser förvirrad ut ändå haha

Kommentar

Arbetssätt...