Mat till hajmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lh.mal
    • November 2009
    • 2

    Mat till hajmal?

    Hej!
    Köpte hajmalar och de i affären sa åt mig att använda tetraDiscus-mat som tydligen är för discusfiskar. Men hajmalarna äter inte av den maten. Vad ska man ha för foder till hajmalar?Tacksam för svar!
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Prova strömmingfilé och räkor. Annars går väl diverse pellets bra också. Tänk på att inte mata för mycket då dem kommer växa ur ditt akvarium ganska omgående. http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=351&SOK=1

    Kommentar

    • Svetsaren
      • July 2009
      • 193

      #3
      Mina snodde algpellets från Ancitrusarna. Och växte lite för fort, så en omtänksam akvariehandlare tog hand om dem. Annars är Pangasius bäst med bechamelsås...

      Kommentar

      • sandish
        • August 2009
        • 462

        #4
        Ursprungligen postat av lh.mal
        Hej!
        Köpte hajmalar och de i affären sa åt mig att använda tetraDiscus-mat som tydligen är för discusfiskar. Men hajmalarna äter inte av den maten. Vad ska man ha för foder till hajmalar?Tacksam för svar!

        Näää de brukar inte funka... min brydde sig inte heller om den maten
        Jag matar både med artemia och röda mygglarver... Artemian brukar alla andra fiskar käka upp... men mygglarverna älskar han Han slukar tärningarna hela , så de skulle jag rekommendera
        500L Monster Tank
        1st Paroon haj
        3st Påfågelciklider (Oscar)
        1st Gibbicep

        1 st Redtail Catfish

        Kommentar

        • Christerhedberg
          • August 2008
          • 624

          #5
          Räkor skulle du också kunna prova med. Positivt de =)

          Kommentar

          • 96 tubo
            • November 2008
            • 238

            #6
            mina e 40cm nu och dom damsuger upp räkorna som inget så de rekomenderar jag iallafall allar algtabletter

            Kommentar

            Arbetssätt...