Hur länge håller en slim line bakgrund ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #16
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Nu senaste så lossnade det lite för mig när jag skrubbade
    Vad tyckte du om bakgrunden? -hade du köpt en SlimLine igen?
    / dtoppen /

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av Narii
      Nä menade de lite "finare" btn'sen.

      8000+:

      6000+:


      Väldigt dyra bakgrunder... Om en slimline kostat 150kr st hade ja köpt. Men 300+ vill ja inte betala.
      Spring Rock är väl egentligen inte ens en akvariebakgrund utan mer avsedd för plaudarier i offentlig miljö. Det säljs säkert åtskilliga tusen BTN varje år och av dessa är mycket högt räknat max. 1 Spring Rock.
      Så det kan ju verka lite konstigt att du skriver att BTN-bakgrunder kostar 8.000 stycket när långt färre än en promille av dom kostar detta.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Ursprungligen postat av Patrik Steen
        Nu senaste så lossnade det lite för mig när jag skrubbade innan ett skulle säljas tyckte jag och då använde jag en diskborste,sen försvann inte Algerna ändå för det är så ojämt som sagt på sina ställen det var bara färgen som Flagnade av på ca ett år gammal bakgrund,så man kan inte utesluta att det kan hända att färgen flagnar av
        Algerna skall inte försvinna helt tycker jag - det är ju en del av skönheten att det finns lite alger på bakgrunderna (oavsett farbrikat) - det gör de än mer naturliga

        Om det är mycket som har flagnat bort och det var inom garantitiden så hade jag reklamerat. Normalt så håller de utan problem för en tvätt med högtryckstvätt som azur skriver (jag har testat)
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #19
          Ursprungligen postat av rödtoppen
          Vad tyckte du om bakgrunden? -hade du köpt en SlimLine igen?
          Jag hade alla gånger köpt det igen,som Kjell sa så är det snyggt med lite alger,av att jag försökte skrubba bort dem var att det skulle säljas så jag ville inte att det skulle vara helt täckt med algermen som sagt i med ett antal Ancistrus i så håller de dem nåt så när rena
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #20
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Algerna skall inte försvinna helt tycker jag - det är ju en del av skönheten att det finns lite alger på bakgrunderna (oavsett farbrikat) - det gör de än mer naturliga

            Om det är mycket som har flagnat bort och det var inom garantitiden så hade jag reklamerat. Normalt så håller de utan problem för en tvätt med högtryckstvätt som azur skriver (jag har testat)
            Garanti tid tror jag inte det var då det var Zoopet vinster som jag hade köptmen dem var oprövade i vatten
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #21
              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Jag hade alla gånger köpt det igen.
              ok, då lutar det nog åt att det blir en sån bakgrund
              / dtoppen /

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Garanti tid tror jag inte det var då det var Zoopet vinster som jag hade köptmen dem var oprövade i vatten
                Nja, nog gäller det garanti även på dom
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Keibo
                  • November 2008
                  • 468

                  #23
                  Ursprungligen postat av Narii
                  Nä menade de lite "finare" btn'sen.

                  8000+:

                  6000+:


                  Väldigt dyra bakgrunder... Om en slimline kostat 150kr st hade ja köpt. Men 300+ vill ja inte betala.
                  Annars kan man ju köpa amazonas för 1500kr mindre än hos pwss om man letar lite... Fortfarande en hel del men i mina ögon värt det. Annars är en mossvägg relativt snygg om man nu gillar grönt.
                  Mvh. Peter

                  500L - Pelarakvarium

                  1500L - Under förändring

                  Kommentar

                  Arbetssätt...