Hur länge håller en slim line bakgrund ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    Hur länge håller en slim line bakgrund ?

    Som rubriken lyder "Hur länge håller en slim line bakgrund ?" eller rättare sagt hur många år är den snygg ?
    Hade inte varit kul om den började flagna/missfärgas efter nått år (och jag menar inte pga alger )
    Sitter nämligen och funderar på vilken typ av bakgrund mitt framtida 720-liters ska ha .
    / dtoppen /
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Finns väl inget svar eftersom det beror på vad man menar med "håller".

    BTN introducerades i alla fall för 15 år sedan och det finns bakgrunder kvar av dessa som fortfarande sitter kvar i akvarier och är "lika" snygga som när de var nya.

    Rent tekniskt så är hållbarheten på Slimline lika hög på Slimline som på övriga BTN-bakgrunder
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

      Rent tekniskt så är hållbarheten på Slimline lika hög på Slimline som på övriga BTN-bakgrunder
      Ok, det låter lovande
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Jag tror då det börjar flagna är då man försöker att skrubba bort alger,bättre att låta bli dem gångerna.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Har nu i dagarna bytt mig till 2st Ancistrus, hoppas att de tar hand om algerna (hade nog inte vågat "skrubba" bort några alger på slimline )
          / dtoppen /

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ursprungligen postat av rödtoppen
            Har nu i dagarna bytt mig till 2st Ancistrus, hoppas att de tar hand om algerna (hade nog inte vågat "skrubba" bort några alger på slimline )
            Det är så knottrigt att malar eller nåt annat inte rår på det överallt tyvärr.
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Det är så knottrigt att malar eller nåt annat inte rår på det överallt tyvärr.
              hmm.. får hoppas på det bästa alltså..
              kanske funkar om man tillsätter nån form av co2 ("riktig co2" eller EasyCarbo kanske råder bot)
              / dtoppen /

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Jag tror då det börjar flagna är då man försöker att skrubba bort alger,bättre att låta bli dem gångerna.
                Jag har skrubbat rätt rejält på dom utan några som helst problem
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • johel
                  • July 2006
                  • 35

                  #9
                  Jag har slimline i mitt 720 och har skrubbat av dom som attan en gång men inget lossnar! BTN kostar ju en del men tror nog lite att man får vad man betalar för... Fast jag tycker det är snyggt me lite alger på dom

                  Kommentar

                  • Guest

                    #10
                    Klart att du inte får va du betalar för 8000kr för en plastbit som växer igen o inte går att få bort ur akvariet efter d.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av Narii
                      Klart att du inte får va du betalar för 8000kr för en plastbit som växer igen o inte går att få bort ur akvariet efter d.
                      Nja, en slimline som det frågades efter kostar väl ca. 1400 spänn till ett 720 så det är ju en bit ifrån 8.000 - dock är de rätt svåra att plocka ut (åven om det definitivt inte är omöjligt) så det håller jag med om

                      De dyrare varianterna (även om väl ingen av dom heller kommer upp i 8.000) är dock väldigt lätta att plocka ut.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Guest

                        #12
                        Nä menade de lite "finare" btn'sen.

                        8000+:

                        6000+:


                        Väldigt dyra bakgrunder... Om en slimline kostat 150kr st hade ja köpt. Men 300+ vill ja inte betala.

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Jag har skrubbat rätt rejält på dom utan några som helst problem
                          Nu senaste så lossnade det lite för mig när jag skrubbade innan ett skulle säljas tyckte jag och då använde jag en diskborste,sen försvann inte Algerna ändå för det är så ojämt som sagt på sina ställen det var bara färgen som Flagnade av på ca ett år gammal bakgrund,så man kan inte utesluta att det kan hända att färgen flagnar av
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Azur
                            • March 2003
                            • 12946

                            #14
                            Ursprungligen postat av Narii
                            Nä menade de lite "finare" btn'sen.
                            Du menar de som är så tåliga att de går att rengöra med högtryckstvätt?
                            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #15
                              Ursprungligen postat av Narii
                              Nä menade de lite "finare" btn'sen.

                              Väldigt dyra bakgrunder... Om en slimline kostat 150kr st hade ja köpt. Men 300+ vill ja inte betala.
                              Som med allt annat, du får vad du betalar för, sedan om det är dyrt kan diskuteras.
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              Arbetssätt...