Blästersand.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stosse
    • January 2009
    • 45

    #16
    Ursprungligen postat av Johanski
    1.
    Skiten lägger sig på sanden, du ska INTE vara ner och rota i den. Behöver du suga så drar du bara häverten någon cm ovanför sanden så följer skiten med, men sanden stannar.

    2.
    Julas blästersand för ca 50 kr är bra, har det i samtliga av mina akvarium

    3.
    Har även sandsnäckor i alla mina kar, så har ingen erfarenhet av sanden utan sandsnäckor. De syns knappt förutom strax efter matning. Jättebra städare.

    4.
    Mina växter mår toppen, bifogar en bild på mitt kar. Inga gödningskulor eller dyl. behövs.
    WOW!! vilket vackert akvarium. Precis så grönt vill jag att mitt akvarium också ska se ut! Nu funderar jag verkligen starkt på att byta ut mitt grus mot Julas Blästersand. Om ditt akvarium kan se ut så, borde väl en annan också kunna få det snyggare än vad det ser ut nu? Så du har ingen PMDD eller gödning för växterna. Dom växer kanske t o m bättre än i grus?

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #17
      Vad kostar Julas blästersand..eller rättare sagt : är påsarna lika stora som Biltemas?
      Ser den ut som Biltemas?
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Feffe
        • May 2009
        • 68

        #18
        Ursprungligen postat av rödtoppen
        Vad kostar Julas blästersand..eller rättare sagt : är påsarna lika stora som Biltemas?
        Ser den ut som Biltemas?

        Julas kostar 50 kr och dår är det 25 kg. Jag tror biltema har samma pris MEN påsen är bara på 17 kg.

        Kommentar

        Arbetssätt...