Typiskt Asien biotop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Typiskt Asien biotop?

    HallÅ!
    Jag hade tänkt mig en asien biotop med en hög röda lavastenar, fin sand, 2-3 rötter (Ganska små) växter satta ovanpå stenarna, lite bambu.

    Vad tycker ni? Hur ska jag placera allt för att få det så snyggt som möjligt, och fler saker jag kan köpa till akvariumet sen?


    Fisk uppsättningen är redan mer eller mindre spikad:
    15 tigerbarber
    7 pakistan botior
    3 siamesiska algätare

    Och så några som inte belastar karet:
    7 malaysiska sandsnäckor.

    Sätt er ner och blunda, och tänk er alla grejerna, och tänk er sedan hur ni allra helst hade velat placera dom i ett typiskt 180 liters akvarium, och beskriv sedan er tanke om det in i minsta detalj här i tråden. =)
    Tillbaks efter paus.
  • Emman
    • March 2007
    • 213

    #2
    kul med ett asien projekt. bambu i kar är så snyggt. hur jag har tolkat asien vet du juh redan =)
    100L asien projekt

    Kommentar

    • Axelsson
      • August 2006
      • 136

      #3
      Jag funderar på om lava stenar verkligen hör hemma i en asienbiotop? Jag kan ha fel eftersom jag inte är så vidare insatt i den miljön

      Skall bli kul att se hur det går för dig!

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Vet faktiskt inte jag heller, men snyggt är det.

        Det börjar dra ihop sig nu, men kan ta en och en halv månad till tills akvariumet kommer.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Emman
          • March 2007
          • 213

          #5
          asså asien är juh stort. man får tänka på att ryssland och halva arabvärlden hör till asien oxå
          det som menas är nog snarare sydostasien och om man tittar där så finns det juh aktiva vulkaner i indonesien så ja lavasten skulle funka anser jag
          100L asien projekt

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Ursprungligen postat av Emman
            asså asien är juh stort. man får tänka på att ryssland och halva arabvärlden hör till asien oxå
            det som menas är nog snarare sydostasien och om man tittar där så finns det juh aktiva vulkaner i indonesien så ja lavasten skulle funka anser jag
            Precis
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • oaken
              • September 2006
              • 901

              #7
              Bara för att det finns aktiva vulkaner i Indonesien så betyder det inte att lavasten är vanligt förekommande i de bäckar och vattendrag som finns där. Men jag kan rekommendera att gå in på sidor som dessa som man vill få sig ett hum om hur det kan se ut:



              http://www5b.biglobe.ne.jp/~borneo/kikou.html

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #8
                Fast jag har kommit fram till att ren asien biotop är skitfult, så det blir asien fiskar och perfekta vattenvärden för dom , men inredningen blir sydamerika/asien, för inredningen bryr ju ändå inte fiskarna sig om.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • oaken
                  • September 2006
                  • 901

                  #9
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Fast jag har kommit fram till att ren asien biotop är skitfult, så det blir asien fiskar och perfekta vattenvärden för dom , men inredningen blir sydamerika/asien, för inredningen bryr ju ändå inte fiskarna sig om.
                  Tror iofs inte att det skiljer sig speciellt mycket på hur det ser ut i en svartvattensbäck i sydamerika/asien, eller en klarvattensbäck i sydamerka/asien, eller vad du nu vill. Skillnaden är ju mest vilken växtlighet och vilka fiskar det finns, annars är det ju inte mycket skillnad skulle jag tro

                  Kommentar

                  Arbetssätt...