skulle vilja stoppa ner en tegelsten med massa hål i, (tänkte ställa den bakom annat så den inte syns.) går det bra att ha en tegelsten i eller?
tegelsten?
Kollaps
X
-
ja de var precis de jag tänkte ha det till. de verkar vara utmärkt till de ju, men var inte säker om de var bra. men tack för svaretKommentar
-
Kommentar
-
Något speciellt man ska tänka på?Kommentar
-
jag hitta min på stranden, gå en runda när du har tillfälle. man kan hitta massor av roliga saker där. i med den legat i havet och åkt runder så är alla kanter rundade.
Kommentar
-
Äkta gammaldags tegel och takpannor är gjorda av bränd lera och mycket lämpliga i akvarium. Sådana av betong höjer däremot hårdheten på vattnet.
Jag har krossat taktegel med slägga. Kört krosset någon timme med vattnet i betongtumlare och fått fina släta runda stenar i samma vackra röda nyans som den tropiska laterit-leran.Kommentar
-
Betong reagerar med koldioxid och karbonatiseras varpå nått ämne som jag inte kommer ihåg vad det heter frigörs varpå pH värdet sänks.
Mycket skit man var tvungen att lära sig när man läste till betongare, problemet är att få plats med allt det viktiga..Kommentar
-
Är du säker på att pH-värdet sänks?Kommentar
-
Betong är visst ett problem vid saltvatten. När det bränt färdigt så måste betongen sänkas i vatten som byts ofta under många veckors tid innan det är ofarligt i saltvattensakvarier. I sötvatten var det viss inte lika kinkigt. Men det ska i alla händelser vara väl färdigbränd betong utan konstiga tillsatser även i sötvatten.
Man ska "typ" inte göra en grotta av betong och stoppa i det i akvariet så fort det stelnat!Qui audet adipiscitur!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar