Fick med mörk grått grus!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Muntrik
    • January 2008
    • 34

Fick med mörk grått grus!?

Hej.

Köpte ett 450liters akvarium i fredags och till det fick jag 4-6mm mörk grått grus. Jag ska ha malawi ciklider i akvariet så min fråga är i fall man kan använda det gruset jag fick med? Blanda ut det med nått? Eller vad tycker ni?
    Har haft ett stort akvarium med Biltemas blästersand förut och jag tycker den är på tok för fin.

I akvariet sitter de två Bergbakgrunder de är gjorda i något jätte konstigt mjukt matrial (typ jätte jätte fin frigolit) den ena hade släppt lite så jag har kletat på mer silicon där och satt tryck på bakgrunden. Hur länge ska siliconet torka innan man fyller på med vatten?

(har sökt i forumet men hittar inga svar som överens stämmer helt)
    Mvh Maria
    Senast redigerad av Muntrik; 10 January 2008, 21:17.
  • Muntrik
    • January 2008
    • 34

?

Är det nån som vet eller har en kommentar??

Kommentar

• Sultanen
      • January 2008
      • 2457

Akvarie silicon härdar ca 2mm/dygn, jag skulle låta det härda innan jag vattenfyller karet vet inte hur mycket du lagt dit men det skadar inte att vänta 1,5-2 dagar iaf.
      300L Räkkar
      400L Växtakvarium
      220L Saltvatten - Under uppstart
      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

Kommentar

• Muntrik
        • January 2008
        • 34

Tack

Jag har inte vågat vatten fylla det än. Men nu har det gått 2 dygn så då borde jag kunna börja fylla.

Mvh Maria

Kommentar

• Muntrik
          • January 2008
          • 34

Lägger upp en bild på gruset så kanske nån kan svara i fall malawi cikliderna kan ha det som botten material.

Kommentar

• Muntrik
            • January 2008
            • 34

Har lagt in lite nya bilder på min zoon. men jag fattar inte hur man länkar så att bilderna kommer upp direkt så ni får ta er tiden att klicka på bilderna själva.

Pojkvännen har varit jätte snäll och gjort jätte fina skivor till min benställning. Sen har jag börjat lägga i sten. Vad tycks?

Provar med det gråa gruset jag fick med!

Kommentar

• Muntrik
              • January 2008
              • 34

glömde länken =)

Kommentar

Arbetssätt...