Ursprungligen postat av batski
Frigolit i akvariet
Kollaps
X
-
Senast redigerad av Nusse; 28 April 2006, 10:18. -
Ursprungligen postat av batskiMen är inte bottenglaset gjort för att klara många kilon?
Men tänk en lite större sten som tippar och du får stenens tyngd ovanpå en liten rackarns sten där i gruset. Då har du säg 2 kg fördelat på en kvadratmillimeter. Som att sätta en spik mot glaset och slå till.Kommentar
-
Angående stenarna och frigolit.
Od nu vill skippa frigoliten vilket jag starkt avråder med avseeende på Nusses analogi så måste du först börja med mkt fin sand i botten och bygga lager på lager för att tillsist ställa dit stenarna så går det men ingen bra lösninig egentligen.
Den viktigaste frigoliten har vi ju under akvariet mellan glas och bord men men var inte meningen att skrämma upp folk på det här viset ville väl bara informera om möjligheterna och alternativen.
Oftast när de tippar faller de ju inte hjandlöst ned i glaset utan tippar över där fallmekanismen bromsas upp av vattnet.
jag är fortfarande för frigolit men det blir nog bra hur du än gör
nICKLAS.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Tri-X 400jag är fortfarande för frigolit men det blir nog bra hur du än gör
Någon som vet nånting om det här materialet? Jag vill ju inte köra utan nån form av isoleringsmaterial, men nu vet jag verkligen inte vilket...
Under akvariet har jag liggunderlag, men det är inte det som denna tråd handlar om."The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans
any more than black people were made for whites
or women for men." - Alice WalkerKommentar
-
Måste man ha frigolit i botten inuti ett ramakvarium om man inte har grävande fiskar eller stora stenar? Räcker det inte att ha frigolit under själva akvariumet?Kommentar
-
Vi får väl se bilder på ditt nya kar???Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts
Min zoon:
http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Birgitta WVi får väl se bilder på ditt nya kar???
Klart jag kommer att lägga upp bilder sen när karet är ingång"The animals of the world exist for their own reasons.
-
Ursprungligen postat av Guy PalmJa det kanske finns granit i Thailand, men antagligen inte i mosaikguramins biotop.
Själv gfillar jag inte sten i ett akvarium, men det är ju en smaksak
Följande bilden är tagen på Koh Pagnan i Thailand"The animals of the world exist for their own reasons.
-
Ingen som vet hur det är med Depron? Sitter fortfarande och undrar vad jag ska ha för material under stenarna...."The animals of the world exist for their own reasons.
Kommentar