Inredningsförslag, Malawi 375L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #31
    Sort

    Lite sent kanske, men en inredning som jag haft i malawikar innan är svart aquael bakgrund, svart grus och kolsten. Väldigt enhetligt och framhäver fiskarnas färger på ett väldigt bra sätt. Kanske inte så biotopriktigt visserligen, men det är ju å andra sidan inte kalksten heller.
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      #32
      hehe... Inte direkt Men, smaken är som baken
      Får helt enkelt prova sig fram lite.
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      • Sharkbait
        • October 2005
        • 152

        #33
        Ursäkta mig men vad är det för sand/grus du har i karet?
        Är det rådasand/grus?
        Är det ljuset som gör att det ser så ljust ut eller är det ljust? Har tittat på din hemsida och där har du råda och det är mörkare. . .



        Mvh

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          #34
          Det är Råda av två olika storlekar. 0.33mm och 0.8-1.2mm. Den mindre är lite ljusare.
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • sacha
            • May 2005
            • 1016

            #35


            så blev mitt kar inrett med kalksten... Rätt ok..Dock inte fulländat...
            Tjopp...

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              #36
              NAjs...! Måste få tag i stora kalkstenar snabbt! Sugen på att få till det!
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                #37
                Stora stenar som liknar engelsk sjö sten skulle vara snyggt,letar efter sådana själv.

                Kommentar

                • andreassofus
                  • November 2005
                  • 5643

                  #38
                  hej! har själv tänkt mig o starta ett malawi kar. vbet inte om ja ska ha de i mitt muvarande kar eller om ja ska köpa ett annat. fick väldigt massa bra tips i alla fall i den här tråden, tack för de nån som vet förresten vad för stenar som finns i malawi sjön?

                  mvh Andreas
                  Mvh Andreas
                  min zoon
                  msn adress

                  Kommentar

                  • makrillen
                    • December 2005
                    • 45

                    #39
                    Hej
                    Har tittat lite här i denna tråden för jag ska själv starta ett malawikar. På bilden
                    http://hem.passagen.se/mixe/DSC00039.JPG är det ett Juwel Rio 240 liter med en BTN. Rocky Juwel bakgrund som jag silikonade fast igår. Idag var jag och grabben ute och hämtade sten i en bäck. Riktigt slitigt och knacka hål på isen med hammare och leta sten. Sedan körde vi hem en hel pulka full.
                    Nu är det tvättat och har stått i kokande vatten. Nu ska jag in och tvätta sanden. Jag är ganska nöjd med hur det ser ut nu. Får se när sand och vatten kommer i.
                    Hur går det för Gimbo? Har du hittat några bra stenar?

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      #40
                      Ser fint ut visa bilder när du är färdig med ditt underverk.

                      Kommentar

                      • Gimbo
                        • January 2005
                        • 2734

                        #41
                        Ursprungligen postat av makrillen
                        Hej
                        Har tittat lite här i denna tråden för jag ska själv starta ett malawikar. På bilden
                        http://hem.passagen.se/mixe/DSC00039.JPG är det ett Juwel Rio 240 liter med en BTN. Rocky Juwel bakgrund som jag silikonade fast igår. Idag var jag och grabben ute och hämtade sten i en bäck. Riktigt slitigt och knacka hål på isen med hammare och leta sten. Sedan körde vi hem en hel pulka full.
                        Nu är det tvättat och har stått i kokande vatten. Nu ska jag in och tvätta sanden. Jag är ganska nöjd med hur det ser ut nu. Får se när sand och vatten kommer i.
                        Hur går det för Gimbo? Har du hittat några bra stenar?
                        Av bilden så ser det riktigt fint ut! Själv så har det stått stilla helt för mig i vinter vad det gäller inredning. Det är mycket pga att det ligger snö och is Som det ser ut så kommer jag att tita ut igen framåt april.
                        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                        Kommentar

                        • JEM
                          • February 2011
                          • 6

                          #42
                          Bygg din egen bakgrund vet jag. Tog två frigolitskivor. Skar ut önskad effekt i mitt fall sten. Blåste över med värmepistol. Böpte blästersand som jag hällde över efter att ha målat med husfix. Resultatet blev ok för en kostnad av 400 kr till 500 kar. Vill du ha inspiration så kan du kolla in alla filmer på youtube om malawisjön. Mvh MJ

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #43
                            JEM. tråden är 5 år gammal. TS är förmodligen klar med karet.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...