Blästersand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • niclas89
    • October 2004
    • 228

    #16
    Jag har den minsta kornstorleken i mitt kar.. Och jag försökte göra lite kullar o grejjer i karet men de är omöjligt för att sanden planar ut sig så fort.. Inte så kul men men.
    flippflopp Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=290186

    Kommentar

    • liven
      • July 2004
      • 76

      #17
      Liven igen=)

      Då kanske d e så att snålheten kommer att bedra visheten o d bästa är att köpa blästersanden på Biltema ändå. Vill ju absolut inte att fiskarna ska skada sig på nått sett bara för att sanden e gratis...
      Den e ju inte dyr på Biltema precis.
      Men hur mkt behöver jag då??
      Har ett 110 liters akvarium.
      Liven

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #18
        1 säck borde räcka. Köper du fler så kan du ju lämna tillbaks säcken och få pengarna tillbaks inom 1 vecka om den är oöppnad. Jag har ett något mindre kar och det blev lite väl tjockt lager med en hel säck.
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Mr B
          • September 2004
          • 1310

          #19
          Jag har 1,25-1,5 "säckar" i ett 375, ungefär... du borde få en hel del med 1 säck till ett 110 liters. Iofs har jag medvetet väldigt tunt med sand i framkant.

          B!

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #20
            Hoppsan! Jag har 3 st säckar till mitt 375 som har bottenmåtten 150*50.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Mr B
              • September 2004
              • 1310

              #21
              Samma mått som mitt då... jag har ca 0,5-1 cm grus i framkant, och sluttar försiktigt upp mot bakkanten, där det är, lite varierande, men från 3-5cm

              Funkar bra för min malawi balja, men så ska det ju inte växa en massa där, har en mindra snårskog av nyligen omplanterad valisneria där bara.
              B!

              Kommentar

              Arbetssätt...