BTN Orinoco til Juwel 240

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GlennWiberg
    • May 2011
    • 301

    #16
    Ursprungligen postat av kronjuvel
    Fungerar det med Orinoco 120x47 till ett Juwel 240 L med yttermåtten 121 * 41 *55 ? Det kommer ju att fattas 55-47 cm = 8 cm.
    Eller gör det inget pga bottenlager med grus som beräknas täcka.


    Kollade sortimentet på hemsidan, och de verkar väldigt snygga. Dessutom bygger man ju in Juwels innerfilter på ett smidigt sätt.
    Du vill ha BTN Orinoco 120x47 i ett Rio 240. Höjden är 55 i akvariet notera att vattenytan ligger 7cm under det pga lysrampen. Så bakgrunden bör vara ca 49cm hög då den bör gå 1cm över vattenytan. Så med andra ord passar den och du behöver bara lägga en frigolitskiva på 20mm i botten av modulen.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av GlennWiberg
      Du vill ha BTN Orinoco 120x47 i ett Rio 240. Höjden är 55 i akvariet notera att vattenytan ligger 7cm under det pga lysrampen. Så bakgrunden bör vara ca 49cm hög då den bör gå 1cm över vattenytan. Så med andra ord passar den och du behöver bara lägga en frigolitskiva på 20mm i botten av modulen.
      Det är nu vitter som frågar och hans akvarium ser uppenbarligen annorlunda ut än det i frågan för 6 år sedan
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • vitter
        • August 2010
        • 219

        #18
        Ja, Kronjuvels fråga ställdes (på dagen faktiskt!) för sex år sedan, så den i sig är nog inte så aktuell.

        Hur som helst gav jag upp det hela eftersom mitt kar uppenbarligen inte är den modell jag trodde, utan snarare 200l än 240l, så jag kör ett hemmabygge med slimline och sparar en tusenlapp på kuppen.

        Kommentar

        Arbetssätt...