Död korall? Kan man ha det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Koma
    • May 2003
    • 189

    #16
    Många det är som heter Magnus.
    ¡Hasta la victoria siempre!

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #17
      Där är vi inte överens billbo, undra vad seastar tycker.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Koma
        • May 2003
        • 189

        #18
        Ja, gissningsvis så ändrar han antingen uppfattning eller så kommer han aldrig att skriva i den här tråden nåt mer.
        ¡Hasta la victoria siempre!

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #19
          Då har han i vart fall bildat sig en egen uppfattning baserad på fakta. Det är väl inte det sämsta?
          MVH
          magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Bilbo
            • February 2002
            • 2119

            #20
            Det var ju det jag sade!
            Nu har han ju fakta att bygga sitt beslut på!
            Det fick han ju inte i ditt första svar, som jag citerade i mitt förra inlägg!
            // Magnus
            Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

            Kommentar

            • Seastar
              • December 2003
              • 3

              #21
              Tack för alla svar (alla svar är bra svar). Efter vad jag läst så tycker jag det e synd att dom finns (fanns) att köpa. Men jag tycker fortfarande att den är vacker, men finns det inte döda koraller i ett korallrev? Jag trodde att levande koraller växte ovanpå döda koraller. Men jag kommer nog inte använda korallen om den går sönder. Jag har köpt fake koraller som jag kommer att använda.
              Sen undrar jag om jag kan använda Hagen Power-glo 14w till min 40l tank? (med bara guppy i) hur många rör får/ska jag ha? ska jag komplitera med något annat lyse? Månskens lyse på kvällen (för dekoration, svagt blåt/grönt) är det ok att ha?

              Anders

              Kommentar

              • Zouzy
                • September 2003
                • 27

                #22
                Själv har jag en död korall i mitt akvarium...vet ej om jag skulle tänkt efter två gånger innan jag satte i den, om jag då visste vad jag vet nu...algerna som sätter sig på den är VÄLDIGT svåra att få bort! Jag håller med om att det ser fräscht ut i början när korallen är alldeles vit och ny, men sen blir man besviken...Om du (Seastar) vill att akvariet ska se ljust och fräscht ut, varför inte pröva med vita stenar/grus och mörk/svart bakgrund?
                <font color="orange">-="Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted."=-


                2 scalare
                1 fjärilsciklid
                1 kyssgurami
                1 dvärggurami
                2 ancistrus
                Tetre-stim</font id="orange">

                Kommentar

                • ViZiR
                  • December 2003
                  • 490

                  #23
                  Jag ska skaffa första akvariet och det står ju att man kan sätta fast växter på stenar och rötter, skulle man inte kunna ha något sådant som växt fast på korallen?
                  Det bör väl minska på algerna??
                  <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
                  </font id="Comic Sans MS"></b>

                  Kommentar

                  • Alva
                    • May 2003
                    • 434

                    #24
                    nackdelen är ju bara det att då syns ju inte så mycket av korallen...då kan man lika gjärna ha en sten
                    <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

                    Kommentar

                    • ViZiR
                      • December 2003
                      • 490

                      #25
                      jaha...
                      ok då, men om man har alghämmande växter, kommer det ändå alger eller?
                      Hindrar det NÅGRA sorters alger eller ALLA sorter?
                      <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
                      </font id="Comic Sans MS"></b>

                      Kommentar

                      • Alva
                        • May 2003
                        • 434

                        #26
                        det kan komma alger men det motverrkas liksom.
                        <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

                        Kommentar

                        Arbetssätt...