Hur fin sand behöver jag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • September 2003
    • 81

    #16
    Sanden åker ju också in på filtret om det är inne.
    Heja fiskar, Hej fiskar.

    Kommentar

    • Bilbo
      • February 2002
      • 2119

      #17
      Jag har oxå Blästersand, och har inte märkt av att den virvlar omkring jag har ändå en cirkulation på 2400 liter/timma i ett 450-liters.
      // Magnus
      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

      Kommentar

      • Excido
        • September 2003
        • 144

        #18
        Jag har oxå Blästersand, och har inte märkt av att den virvlar omkring jag har ändå en cirkulation på 2400 liter/timma i ett 450-liters.
        Det var som tusan! Man kanske ska pröva.

        //E


        //E

        Bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel.

        Kommentar

        • mia22
          • September 2003
          • 224

          #19
          Jag har oxå blästersand och det virvlar inget.
          MVH Maria
          MARIA
          http://marressida.com

          Kommentar

          • Karon
            • January 2002
            • 3170

            #20
            Överväg vad Patrik_växjö skrev.
            Sanden är säkert fin, men det blir lätt ett väldigt "slätt" intryck. Med rätt natursnd kan det mycket väl se mycket mer levande ut.
            Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

            Kommentar

            • Excido
              • September 2003
              • 144

              #21
              Tropfrog:
              Botten substratet spelar ingen roll (förutom ovan nämda växter.
              Är du säker på det? Dom ovan nämda växterna som jag haft problem med är ur Echinodorus och Cryptocoryne grupperna som har växt otroligt dåligt och som har haft ruttnande rötter (för grovt bottensubstrat??).

              //E
              //E

              Bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel.

              Kommentar

              • Bilbo
                • February 2002
                • 2119

                #22
                Jag har blandat ut min blästersand med finkrossad kalksten av samma typ som finns i större stenar i akvariet, detta ger en illusion av naturlig erosion (tycker jag själv iaf)
                // Magnus
                Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                Kommentar

                • Excido
                  • September 2003
                  • 144

                  #23
                  Ja, visst ja Karon, det glömde jag bort för ett ögonblick. Det stämmer naturligtvis om man tänker efter.

                  Jag vill gärna att det ska ge ett så naturligt intryck som möjligt.

                  //E
                  //E

                  Bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel.

                  Kommentar

                  • Do`h
                    • September 2003
                    • 277

                    #24
                    Jag bara måste argumentera att det flyger runt osv osv !
                    Jag har hälften hälften Biltemas bläster engelsk sjösten.
                    Det är Grymt snyggt när bara cikliderna låter bli att gräva sanden över stenen
                    Har ett par paletter i ett 45 liter och ett litet innerfilter (Tetra tech) har aldrig sett nån sand i det, bara gegg =)
                    Och det med att det ser sterilt ut ja det blir ju vad man gör det,
                    det är riktigt snyggt att bara dra fingrarna igenom sanden och på så sätt skapa "vågor".
                    Växterna jag har dvs Hornsärv,java,nån annan med stora blad vet ej vad det är ,Ricca Fluitans (Dammlevermossa)plus ytterligare en som jag inte vet vad det är på en pinne med massa små blad,nån form av näckros med avlånga små blad och ytterligare en som jag inte har en aning om vad det är (viltfångad) =)
                    Dom trivs bättre än nånsin förr dom har aldrig växt så mycket som nu !
                    Så det med att växterna inte trivs det tror jag inte helt på och håller heller inte med om.

                    Det bör kanske tilläggas att jag aldrig nånsin har gett mina växter någon form av gödning bara det som bildas naturligt !

                    Detta är ju bara mina erfarenheter =)
                    *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

                    Kommentar

                    Arbetssätt...