Slimline?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    #31
    Tack för era hurra rop! Har satt limklämmor, motstånd och hoppas nu bara på det bästa! Färgskillnaden såg jag och det gjorde inget, så är det i naturen men den var så böjd att den inte passar. Eftersom jag har fiskar i låda i köket så finns det inte utrymme för strul. Hoppas på det bästa nu.
    Det ska finnas akvarie silikon som går att fästa i vatten, har någon provat det?
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #32
      Jag har inte provat den silikonen men den skall dunka - dock så är den rejält dyr
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #33
        Det är väl den som heter TEC7 om jag minns rätt.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #34
          Ja tec7 funkar. Finns i massa färger och transparent

          Skickat från min C6903 via Tapatalk

          Kommentar

          • erik81
            • April 2013
            • 81

            #35
            Även Munster har ett undervattenslim som funkar väldigt bra, Orca heter det. Limmade en modul i ett fullt kar och det funkade perfekt.

            Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

            Kommentar

            • limaan
              • December 2011
              • 212

              #36
              Om det inte är ett jättestort akvarium så skulle jag lägga ner akvariet på sidan, Sätta silikonen på slimlinen, placera den i akvariet och sedan lägga på något tyngre på slimlinen för att få ner den slätt mot glaset. Så har jag gjort med min och det har fungerat.
              Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
              Följ mig i projekttråden Akvarievrån
              http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501

              Kommentar

              Arbetssätt...