Slimline?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Slimline?

    Letar efter slimline bakgrund i grått. Hittar vit/faxe och en som heter white limestone. De ser likadana ut, vet någon om det är samma med olika namn eller vad är skillnaden. Alltid svårt att se på datorn om det är färgskiftningar.
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är samma men de har lite olika namn i olika länder
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Skönt att höra, då har jag beställt rätt! Tittar på guiden här för att sätta upp den rätt. Några tips eller aja, baja inför detta projekt?
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Slimline är extremt lätt att sätta upp
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #5
          Har fått väldigt olika svar på hur lång tid det tar för silikonet att härda, och tills jag kan fylla med vatten. endel säger ett dygn endel upp till två veckor beroende av lufttillströmning och luftfuktighet. Vill inte att firrarna ska dö snyggt inför en prydlig slimline
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Kletar du inte dit en massa silikon så räcker det gott och väl med 2 dygn.
            Silikon härdar snabbare om luftfuktigheten är hög så om du vill skynda på tiden så häll på lite vatten i akvariet - koppala in en luftpump och syresten samt täck akvariet. Då räcker det oftast med ett halvt dygn.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • BluesMan-63
              • December 2013
              • 99

              #7
              Här kan du få lite tips.

              Ha det bra
              //Lars

              Kommentar

              • Juni
                • February 2014
                • 613

                #8
                Nu skojar du med mig Kjell kollade zoopets arbetsbeskrivning för slimline. Det verkar ju skitsvårt!! Borrar och vinkelslipar, äger inte ens alla de verktygen. Typiskt mig att kolla hur man gör Efter att jag köpt något dyrt. Du kommer få sitta uppe hela natten och nätguida mig när jag skriker gråter och svär visst ser du fram emot det?!
                Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Säkert, en mattkniv är allt du behöver förutom silikon. Om du måste kapa den...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #10
                    Och har du ingen mattkniv, så en vass liten kökskniv fungerar osså. Tar lite längre tid bara, och man får vara försiktig.
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Juni
                      • February 2014
                      • 613

                      #11
                      Vad är det jag sitter och tittar på i arbetsbeskrivningen? De limmar myggnät för inblås och borrar med special borr? Tack för svaren, nu känns det bättre! ( kommer dessvärre ändå svära och leva, då jag har problem att ens få ett frimärke i rätt hörn!)
                      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                      Kommentar

                      • Juni
                        • February 2014
                        • 613

                        #12
                        Glömde fråga! Jag har filter som sitter inne hörnet, ett fast filter. Ska jag klä in filtret? Smaksak men är osäker!
                        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          #13
                          Det löser sig, fota om det är nåt du behöver hjälp med så kan de händiga herrarna hjälpa till med dina frågor!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            #14
                            Ursprungligen postat av Juni
                            Glömde fråga! Jag har filter som sitter inne hörnet, ett fast filter. Ska jag klä in filtret? Smaksak men är osäker!
                            Det är alltid snyggt, tänk på att inte klä in insugen bara
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Juni
                              • February 2014
                              • 613

                              #15
                              Ha,ha för jäkla bra! Reklamera det svindyra filtret helt insilikonat i slimline, det funkar liksom inte som jag tänkt mig?! Men det är bra du påminner, skulle lätt råka sätta igen det i all iver att få igång karet
                              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...