Tips om förbättringar - 240 l SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Ursprungligen postat av Anne Gisela
    De tål inte riktigt att visas upp , sällskapskaret på 120 l gör jag inte mkt åt, det bara står o går och blir omskött. Naturligtvis är det i det jag har bästa balansen och minst alger... men så här ser det ut:



    Räkkaret är så nyetablerat så det får vänta ett slag...
    Här hade jag tagit ut den jävla mossbollen och kastat den så långt man kan, värre skit att ha i ett akvarium finns inte. Risken att du får dessa alger vilt i akvariet är överhängande, och det finns inte mycket att göra åt det.
    Sedan hade jag flyttat in stenen lite mer bakåt i karet, så att ögonen inte dras till den direkt.
    Men i det stora hela är det väldigt snygga kar du har, var stolt över dessa!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Anne Gisela
      • October 2012
      • 425

      #17
      Ursprungligen postat av ansjo
      Skitsnyggt kar, men frågar man är jag alltid ärlig och svarar om jag kan.
      Om karet varit mitt, hade jag tagit bort de kantiga stenarna på högersidan och planterat tex någon lite lägre Cryptocoryne. Sedan skaffat lite rundare stenar vid någon strandkant, som jag istället placerat mellan växterna lite här och där. I nuläget dras blicken direkt till stenarna, och de passar inte riktigt in, som är min personliga åsikt!
      Hmmm... Det kan vara detta som stör mig, inser jag nu när du pekar på det... Jag har aldrig riktigt gillat dessa stenar, framförallt inte den stora, den har jag precis lagt i för några veckor sen. Men, bland alla dessa stenar bildas det massor med smågrottor o skrymslen som de mindre fiskarna gillar. Kanske skulle funka med rundare stenar ändå... Tål att tänkas på. Crypto har jag haft - har givit upp den, de stannar på botten några timmar och sen blir de flytväxter... Mina Anubias är titt som tätt uppe i vattnet också, men jag vet faktiskt inte vem det är som drar upp dem... Tack för åsikter!
      Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

      Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

      Kommentar

      • Anne Gisela
        • October 2012
        • 425

        #18
        Ursprungligen postat av ansjo
        Här hade jag tagit ut den jävla mossbollen och kastat den så långt man kan, värre skit att ha i ett akvarium finns inte. Risken att du får dessa alger vilt i akvariet är överhängande, och det finns inte mycket att göra åt det.
        Sedan hade jag flyttat in stenen lite mer bakåt i karet, så att ögonen inte dras till den direkt.
        Men i det stora hela är det väldigt snygga kar du har, var stolt över dessa!
        Haha!!! Du har nämnt det i en annan tråd o även visat en bild på eländet.... Jaja ok, de åker till slut då... De är ju faktiskt inte alls snygga heller. Jag är lite sugen på att lägga i en större rot, antingen på höger sida lite snett uppifrån o ned f att dölja pumphuset, alt på vänster sida f att dölja stenen något - som ju inte alls stämmer m bakgrunden. Vi får se. Just nu har paletterna rom under stenen så ingenting görs på ett tag. Men eftersom de i samband med leken jagade undan de som normalt bor där, uppstod behov av fler grottor o jag tog vad jag hade hemma: sonens gamla akvariedekorationer i form av ett sjunket flygplan o en döskalle.... Inte vackert - måste åtgärdas mkt snart!

        tack igen för åsikter!
        Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

        Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

        Kommentar

        • Anne Gisela
          • October 2012
          • 425

          #19
          Tack allihopa!!
          Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

          Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #20
            Dödskallar och liknande är upp till betraktaren, fisken bryr sig inte!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Anne Gisela
              • October 2012
              • 425

              #21
              Jag är så ledsen....

              Nu behöver jag hjälp... Se denna tråd:

              Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

              Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #22
                Svarat.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Anne Gisela
                  • October 2012
                  • 425

                  #23
                  Tack!
                  Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                  Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                  Kommentar

                  Arbetssätt...