Tips om förbättringar - 240 l SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anne Gisela
    • October 2012
    • 425

    Tips om förbättringar - 240 l SA

    Alla förslag mottages.

    Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

    Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Tycker det är snyggt som det är .
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Joakim Lundgren
      • August 2006
      • 631

      #3
      Instämmer med macke, finns inget behov av förändringar.
      AKA: Lizardking

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Vad i hela friden vill du göra om, karet är ju så himla fint som det är.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #5
          Det finns en sak som skulle kunna ändras på detta mycket fina kar... Adressen, det skulle gärna få bo hos mig istället

          finns i mina ögon inget som du skall ändra, bara låt det va och sitt på händerna så blir allt bäst
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Det här är väl en risk med akvarieintresse att man gillar att fixa så att man hamnar i ett rescapingrace och blir sugen att ändra på grejer som redan funkar. Akvariemiljön mår ju bäst av att vara stabil och förutsägbar. Medan vårt intresse gör att vi blir mest stimulerade när nåt nytt händer.
            Det är ju fördelen med flera kar hemma. Man kan låta flera kar mogna in sig ordentligt.
            Tycker som de andra att det här var riktigt fint och tycker det är synd att ändra nåt. Jättefint kar.
            Nu kanske du som skrev detta egentligen bara ville ha lite respons och då är det så. Börjar du istället tycka karet är tråkigt - skaffa ett nytt
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Anne Gisela
              • October 2012
              • 425

              #7
              Åh - svar från några ur Ingers tråd som jag ju följer m stort intresse - wow va kul!

              Tack alla, nja jag tycker kanske att jag har en tom yta bakom roten till vänster i mitten av karet... där är en stor sten som fiskarna gillar att putsa så där kan liksom ingen växt riktigt vara. Har haft en rot med en javaormbunke på där som fyllt ut, men den fick flytta till räkkaret för ett par veckor sen, jag är ovan att se det så här. Men - jag ska försöka lyda era råd o sätta mig på händerna igen... växterna är ganska nya en del av dem (ej java o anubias) eftersom de behövde bytas ut, så de är inte så uppvuxna som de brukar vara. Brukar vara lummigare där i... Nu leker blåcikliderna och det har jag väntat på i ett halvår så nu ska ingenting röras där...

              Bluewing - jag har tre kar... och har ärligt ingen plats för fler. Jag har hittat en plats för ett 400-500 l kar... men där står idag en förvaring som vi absolut behöver med två småbarn i huset... så det är inte aktuellt. Snart plockar jag undan böckerna ur en av bokhyllorna på övreplan tror jag för att få plats, men jag vill i så fall ha ett som är min 400 l o jag vet inte om jag törs ställa ett sånt på icke förstärkt övregolv... Inte aktuellt just nu i alla fall. Jag vill ha diskus så småningom - men oj vad jag inte vågar det än med 10 månaders akvarieerfarenhet bakom mig...

              I alla fall TACK alla - nu kan jag leva vidare ett slag m mitt kar o bara kika på det lite extra...
              Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

              Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Det skulle vara roligt Anne, att få se lite bilder på dina andra kar också.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Anne Gisela
                  • October 2012
                  • 425

                  #9
                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Det skulle vara roligt Anne, att få se lite bilder på dina andra kar också.

                  //Inger
                  De tål inte riktigt att visas upp , sällskapskaret på 120 l gör jag inte mkt åt, det bara står o går och blir omskött. Naturligtvis är det i det jag har bästa balansen och minst alger... men så här ser det ut:



                  Räkkaret är så nyetablerat så det får vänta ett slag...
                  Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                  Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    #10
                    Ursprungligen postat av Anne Gisela
                    De tål inte riktigt att visas upp , sällskapskaret på 120 l gör jag inte mkt åt, det bara står o går och blir omskött. Naturligtvis är det i det jag har bästa balansen och minst alger... men så här ser det ut:



                    Räkkaret är så nyetablerat så det får vänta ett slag...
                    Kanonfint!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #11
                      Jättesnygga kar! Båda är riktigt fina. Jag har själv problem med att låta ett akvarium vara för jag vill ändra hela riden . Men de mår ju bäst av att låta de vara och få ett stabilt system .
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • liberty.)
                        • July 2013
                        • 198

                        #12
                        Riktigt snygga kar.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          #13
                          Instämmer helt med dom andra.
                          Även jag har haft svårt, att låta karen vara ifred, men har lärt mig nu att sitta på händerna - jag blir ju aldrig riktigt nöjd med inredningen. Fast det är svårt, jag får riktigt bita ihop ibland.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Ursprungligen postat av Anne Gisela
                            Skitsnyggt kar, men frågar man är jag alltid ärlig och svarar om jag kan.
                            Om karet varit mitt, hade jag tagit bort de kantiga stenarna på högersidan och planterat tex någon lite lägre Cryptocoryne. Sedan skaffat lite rundare stenar vid någon strandkant, som jag istället placerat mellan växterna lite här och där. I nuläget dras blicken direkt till stenarna, och de passar inte riktigt in, som är min personliga åsikt!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • liberty.)
                              • July 2013
                              • 198

                              #15
                              Håller helt med inger det är verkligen jätte svårt att låta karen vara ifred.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...