Göra egna stenar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

Göra egna stenar

Hej, jag har suttit och funderat på hur man gör egna stenar (typ av frigolit) typ vad för sorts material etc, det borde ju vara enklast att använda sig av frigolit och sedan måla och lacka den men den lär ju bara flyta, vad kan man göra? fylla den med cement?

Kom gärna med tips o tricks, bilder, länkar

Hälsningar Jimmy
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1029

Om du fyller den med cement kan du ju lika gärna ta en riktig sten...Annars kan du limma fast den med silikon.

Kommentar

• man nam1
      • July 2011
      • 441

Sant, men det var mer av en tanke jag hade bara.

Men om man vill ha en som är "fri" då som man kan möblera med, nått tips? såg att nån skrev om nått sorts skum på någon annan sida, vad skall det vara? och det borde väll också flyta, eller?

Tack för svaret!

MVH Jimmy

Kommentar

• simpson
        • July 2012
        • 666

Ursprungligen postat av man nam1
        Hej, jag har suttit och funderat på hur man gör egna stenar (typ av frigolit) typ vad för sorts material etc, det borde ju vara enklast att använda sig av frigolit och sedan måla och lacka den men den lär ju bara flyta, vad kan man göra? fylla den med cement?

Kom gärna med tips o tricks, bilder, länkar

Hälsningar Jimmy
        Om du tar lagom 'många/stora' stenar, bakar in dessa i tex frigolit eller fogskum och sedan läser du hur man gör en bakgrund och har på fix etc så kan du ju få en stor sten som inte flyter etc men inte heller väger 30kg

Kommentar

• tommy_g
          • February 2010
          • 473

Tycker att vanlig sten är fantastiskt naturtrogen, och gratis. Behövs heller inget jobb för att det ska kännas naturligt.

Kommentar

• Knax
            • November 2012
            • 1150

Sv: Göra egna stenar

Ursprungligen postat av tommy_g
            Tycker att vanlig sten är fantastiskt naturtrogen, och gratis. Behövs heller inget jobb för att det ska kännas naturligt.
            Where's your sense of adventure?

Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
            // Mats, a.k.a. Knax

"All's well that ends." - Unknown

Kommentar

• Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

Att leta sten kan va ett äventyr

Kommentar

• man nam1
                • July 2011
                • 441

Tack för alla svar!

Simpson du förstod ju precis vad jag menade , funderar på att göra så.

Visst kan jag gå ut och leta sten men just nu e det rätt mycket snö ute och jag vill inte att dom skall väga aallt för mycket

Hälsningar Jimmy

Kommentar

• Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

Fins de som gjort grottor av frigolite som de klätt med glasfiber , sedan gröpt bort frigoliten o målat glasfibern i grått osv men det går lika bra med husfix eller jag skulle gissa att det är bättre iom att det inte innehåller lösnings medel som glasfibret.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

Arbetssätt...