Placering av raster?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag vet nog vem det är som misslyckas när han tänker av oss båda, och det är inte jag. Inger ska ha ett ytterfilter, och mig veterligt kallas inte det för pump...insuget på motsatt sida av utblåset!
    Fast då hade det ju rört sig genom filterkuberna i vilket fall

    Och det är väl rastren som räknas som insug?


    Editå ett ytterfilter ska köras så är det bra att ha raster och utblås på samma sida så att man inte cirkulerar enbart det rena vattnet

    Edit 2: ansjo kanske visste att Inger kör på ytterfilter och att hon ska ha både ytterfilter och filterkuber. Det skulle också funka och jäklar vilket stort filter det skulle bli förutsatt att filtret orkar dra lite vatten..

    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 17 February 2012, 08:00.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Jo, han visste nog det.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #18
        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Fast då hade det ju rört sig genom filterkuberna i vilket fall

        Och det är väl rastren som räknas som insug?


        Editå ett ytterfilter ska köras så är det bra att ha raster och utblås på samma sida så att man inte cirkulerar enbart det rena vattnet

        Edit 2: ansjo kanske visste att Inger kör på ytterfilter och att hon ska ha både ytterfilter och filterkuber. Det skulle också funka och jäklar vilket stort filter det skulle bli förutsatt att filtret orkar dra lite vatten..

        Jadå, mitt eheimfilter orkar dra runt "lite" vatten.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • linusthaman
          • April 2011
          • 46

          #19
          jag monterade ett raster i mitt 375L långt ner till vänster på min BTN amazonas, men insåg snabbt att det var för lite så jag moterade ett till ca 2/3 är under vattenytan och det är helt perfekt

          Kommentar

          Arbetssätt...