vad tycker ni om mitt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simros96

    vad tycker ni om mitt akvarium?

    Avslutar medlemskap
    Senast redigerad av Gäst; 21 June 2013, 10:21.
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    #2
    Ursprungligen postat av simros96
    http://imageshack.us/photo/my-images/39/mittakvarium.jpg/

    bilden är tagen 2 dagar efter uppstart utan fiskar det ser ungefär lika dant ut nu fast med bakrund och fiskar
    Njaa... ärligt talat så ser det lite spartanskt ut!
    Behövs mycket mer växter och kanske en större rot, och personligen så tycker jag att mörkare grus ser mer naturligt ut i ett sötvattens kar, fiskarnas färger syns dessutom bättre!

    Men det är bara att fortsätta att plantera ... kolla bilder hur andra har gjort det för inspiration!

    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

    Kommentar

    • simros96

      #3
      --
      Senast redigerad av Gäst; 21 June 2013, 10:22.

      Kommentar

      • Stefan_olausson
        • August 2011
        • 97

        #4
        Håller med. Mer växter och en rot eller stenar för att skapa mer liv. Sedan så hänger det så klart på vilken typ av fisk du skall ha.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13134

          #5
          Ursprungligen postat av simros96
          Ok. har tänkt skaffa lite fler växter gruset ser ljust ut men det är engelsk sjösten
          Det där kan nog bli nåt Du kan utveckla det med lite ordentligt stora stenar och använd bara en sorts sten annars blir det lätt rörigt och ett ett tips är att inte dela upp inredningen så mycket utan integrera stenar rötter och växter! (det ser förresten ut som rådasand som du har)


          Här har jag lånat ett bra exempel från hur man bygger upp en snygg layout med stenar, sätter du sen lite höga växter bakom stenpartiet och lite små låga inne bland stenarna så blir det väldigt snyggt
          Senast redigerad av åheim; 27 November 2011, 10:48.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Rosse
            • April 2003
            • 62

            #6
            Ett annat tips är att inte låta sanden ligga helt platt över hela akvariet då det ser väldigt artificellt och... platt ut. Gör lite gropar och kullar som du stöttar upp med rötter och stenar.

            Kommentar

            • simros96

              #7
              --
              Senast redigerad av Gäst; 21 June 2013, 10:22.

              Kommentar

              Arbetssätt...