Cementbaserad fogmassa

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric Hansen
    • October 2011
    • 19

Cementbaserad fogmassa

Håller på att bygga en frigolit bakgrund och har en ett påse med cementbaserad fogmassa för inom och utomhusbruk, frågan är om denna går att använda för att lägga på frigoliten och sedan köra med polyester efter att allt är färdigt?
    Polyestern är från Biltema och är för båtbruk, hoppas på ett snabbt och bra svar - Eric
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

hej o välkommen.

jag är osäker. men Husfix för 70 spänn på Cleasohlsson funkar utmärt. polyestern är jag osäker på med. det finns en lack som heter Epolan V eller Epotex som är för akvareibruk

Kommentar

• Eric Hansen
      • October 2011
      • 19

Kanon med snabbt svar Har tänkt o plocka upp akvarium intresset igen efter många års uppehåll, och då jag gärna bygger saker själv så tänkte jag försöka mig på detta. Har ett mindre kar som jag tänkte köpa färdig film att stryka på, vad tror ni om denna?

Kommentar

• hannesc
        • December 2009
        • 13085

personligen är jag emot plancher. fast just de där är rätt snygga. sett flera kar med den där seaview. o det är rätt snyggt. men nåååde dig om du skaffar en planch med växter på :P haha

Kommentar

• Eric Hansen
          • October 2011
          • 19

Haha.
          Jag är egentligen inte glad i plancher heller

Kommentar

• Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

Ursprungligen postat av hannesc
            personligen är jag emot plancher. fast just de där är rätt snygga. sett flera kar med den där seaview. o det är rätt snyggt. men nåååde dig om du skaffar en planch med växter på :P haha

"har ju jag".............................................. ...........................................
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Eric Hansen
              • October 2011
              • 19

Är du nöjd med din bakgrund Kensa, är den 3 d som dom skriver i reklamen ?

Kommentar

• hannesc
                • December 2009
                • 13085

3d o 3d.. planchen är ju platt,men finns ju ett "djup" i den. malawijanne har den i sina kar.

Kommentar

• Eric Hansen
                  • October 2011
                  • 19

hannesc - Den var ju faktiskt helt ok, ser troligen bättre ut o verkligheten?

Tack för svaret - Eric

Kommentar

• hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

förmodligen fast jag hade nog skaffat en riktig bakgrund inne i karet. typ en slimline

Kommentar

• Eric Hansen
                      • October 2011
                      • 19

Jopp håller på med en sådan har inte råd att köpa så jag gör själv, håller på att leta fakta om hur man gör

Kommentar

• hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

jag ska bygga lite bakgrunder i frigolit o med husfix. pratat med ett företag i gbg som har färgpigment som är av naturliga ämnen, dvs ej giftiga så man slipper lacka bakgrunden sen. ( gillar inte att ha en glansig yta på bakgrunden)

Kommentar

• Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

Ursprungligen postat av Eric Hansen
                          Är du nöjd med din bakgrund Kensa, är den 3 d som dom skriver i reklamen ?
                          .

njaa....det var mer en liten kommentar åt hannesc aversion mot åplancher med blommor på.

jag har det i mitt enda lilla 60 literskar jag har igång för tillfället. inte för att jag vill ha det.
                          men jag fick karet av svågern min helt akutartat, och han hade limmat på skiten.

jag gör mitt bästa för att plantera riktiga blommor så att man inte ser bakgrunden...................

.
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Eric Hansen
                            • October 2011
                            • 19

Hehe - Plantera på

Kommentar

• Eric Hansen
                              • October 2011
                              • 19

Hej igen. Nu är det dags att lägga på husfix och har även köpt färgpigment till detta, är det nödvändigt att lacka eller håller husfixen som den är? Vill gärna göra rätt första gången

Mvh Eric

Kommentar

Arbetssätt...