Helkarsbilder och inredning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #16
    Jättesköna kar ni har, Robban och Pink! Här finns massor att hämta för inspiration!

    Man kan ju kolla på lite specialdetaljer i iredningarna framgent i tråden och visa bilder på detta. Det kan vara kul att diskutera och tipsa om de små detaljerna - som gör'et!

    Emil - Nä, det där T-karet utvecklade sig hela tiden. En liten detalj - som jag fick ganska mycket kritik för här på zoopet - är den vita lavastenen man kan se på T-karsbilden. Den droppade jag i för att troffarna skulle kunna simma igenom och under... Jag såg det inte riktigt själv - men den passade inte in i karet alls, rent inredningsmässigt. När folk sa åt mig att den såg kass ut i sammanhanget - så såg jag det plötsligt och avlägsnade den - och allt blev bättre!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #17
      Jag håller med Karro! Tråden får inte bli en "tävling" om snygga kar, utan bra bilder som ger inspiration och goda förklaringar till varför man gjort på ett visst sätt och hur och...o.s.v.

      Kommentar

      • Nasso
        • November 2010
        • 719

        #18
        Karro har så rätt så. Jag skrev till en OBS! i första inlägget.
        /Emil Andersson
        120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #19
          Ursprungligen postat av Nasso
          Karro har så rätt så. Jag skrev till en OBS! i första inlägget.
          bra tillägg där
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • eliyao
            • April 2011
            • 558

            #20
            Helhetsbild + närbilder på mina rör(för malar) som jag har tillverkat själv utav lera jag har tänkt göra fler grejer i lera då jag har tillgång till en riktig ugn. Jag har försökt att efterlikna SA stil men mina växter kommer från lite överallt.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #21
              Bra med rören där! Jag antar att det funkar bra med dessa till malarna? Grymt bra tips till alla som vill ge sig på att få lite t.ex. Ancistrusyngel!

              Kommentar

              • Nasso
                • November 2010
                • 719

                #22
                De ser riktigt bra ut de där rören. Tror ni det spelar någon roll för tex ancistrus om det är öppet i bägge ändar av röret? Borde ju vara lätt att platta till ena öppningen bara när man tillverkar dem i så fall.

                En följdfråga. Det finns ingen lera man kan bränna i vanlig hushållsugn? Mina ancistrus skulle gilla nåt sånt där...
                /Emil Andersson
                120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                Kommentar

                • eliyao
                  • April 2011
                  • 558

                  #23
                  Bra med rören där! Jag antar att det funkar bra med dessa till malarna? Grymt bra tips till alla som vill ge sig på att få lite t.ex. Ancistrusyngel!
                  Ja jag hoppas mina Ancistrus ska gilla dom men jag har bara haft dom i ca 1 vecka så vi får hålla tummarna.


                  De ser riktigt bra ut de där rören. Tror ni det spelar någon roll för tex ancistrus om det är öppet i bägge ändrar av röret? Borde ju vara lätt att platta till ena öppningen bara när man tillverkar dem.

                  En följdfråga. Det finns ingen lera man kan bränna i vanlig hushållsugn? Mina ancistrus skulle gilla nåt sånt där...
                  Jag hoppas dom gillar att det är öppet men nästa gång kanske jag ska pröva att stänga ena sidan.

                  den leran jag använda ska brännas i 1200 grader så det gäller att ha en bra ugn hemma, men det kanske finns någon annan lera.

                  Kommentar

                  • Nasso
                    • November 2010
                    • 719

                    #24
                    Ursprungligen postat av eliyao
                    Ja jag hoppas mina Ancistrus ska gilla dom men jag har bara haft dom i ca 1 vecka så vi får hålla tummarna.
                    Jag hoppas dom gillar att det är öppet men nästa gång kanske jag ska pröva att stänga ena sidan.
                    Mina ancistrus har lekt ett par gånger. Det har varit i trånga och stängda utrymmen. Ett av utrymmena är lite udda och öppet från ett par håll dock. Bilder på lekplatserna kommer i kväll.

                    Ursprungligen postat av eliyao
                    den leran jag använda ska brännas i 1200 grader så det gäller att ha en bra ugn hemma, men det kanske finns någon annan lera.
                    Ok. Det var rätt varmt. Det är nog få hushållsugnar som kommer upp i den temperaturen
                    /Emil Andersson
                    120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #25
                      1. 350L glaskub 70x70x70. vill ha en växtkub så det är trycksatt co2 till. PMDD o massa ljus. 4st 24W Aquarelle och en MH på 250W

                      2. Asienkub på 110L. bambustavar som ar fastskruvade i en pexiskiva under sanden.flytväxter och uppborrat strilrör för att få ner flödet.

                      3. Malawi på 250L. massa sten. streamer för att få bra strömt.

                      4. Räkvas. trollhassel och javamossa. anubias och vallisneria.
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • eliyao
                        • April 2011
                        • 558

                        #26
                        Mina ancistrus har lekt ett par gånger. Det har varit i trånga och stängda utrymmen. Ett av utrymmena är lite udda och öppet från ett par håll dock. Bilder på lekplatserna kommer i kväll.
                        Blir mycket spännande att se. Tack för en bra tråd, kul med inspiration.

                        Kommentar

                        • Nasso
                          • November 2010
                          • 719

                          #27
                          Ursprungligen postat av hannesc
                          1. 350L glaskub 70x70x70. vill ha en växtkub så det är trycksatt co2 till. PMDD o massa ljus. 4st 24W Aquarelle och en MH på 250W

                          2. Asienkub på 110L. bambustavar som ar fastskruvade i en pexiskiva under sanden.flytväxter och uppborrat strilrör för att få ner flödet.

                          3. Malawi på 250L. massa sten. streamer för att få bra strömt.

                          4. Räkvas. trollhassel och javamossa. anubias och vallisneria.
                          Fin fint hannes! Har sagt det innan men det tål att sägas igen, jag rådiggar bambupinnarna. Riktigt snyggt! Där har vi en klockren bild som inspirerar mig iaf! Alla karen är riktigt fina.
                          /Emil Andersson
                          120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #28
                            tackar för komplimangerna

                            Kommentar

                            • Faltaren
                              • July 2005
                              • 1453

                              #29
                              Mina genom tiden .

                              Här är mitt genom åren. Tanganyika hade jag 2008. Sen är det mitt nuvarande som det förändrats från september 2008 till maj 2010.

                              Gått från riktigt mörkt svartvatten till växtarkvarium. Är nu nystartat efter flytt, bilder på anmodan . Bilderna kommer av någon anledning i fel ordning. Men tror ni ser utvecklingen till det 2010 där diskusen är stora.
                              Bifogade filer
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                              Kommentar

                              • Faltaren
                                • July 2005
                                • 1453

                                #30
                                Man ser tydligt när jag börja med co2 och pmdd.
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                                Kommentar

                                Arbetssätt...