Göra egen inredning?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • backlight22
    • July 2007
    • 81

Ursprungligen postat av Zenthar
    Men vissa viskar ÄR intelligenta nog att fatta VEM som brukar mata dem genom att se genom glaset.. eller har jag fel?

Smaken är som baken såklart och man kan väl ha vad man vill i akvariumet sålänge det inte skadar fiskarna på något sätt genom att vara vasst, giftigt eller uppstressande.
    haha eller så springer alla fiskarna bara fram till glaset så fort någon kommer nära och tror att de ska bli matade. Det är vad jag har sett i i stort sett alla akvarium jag någonsin varit nära och då menar jag verkligen inte bara mina egna, utan många många andras.
    Man kan väl ändå inte tro att de skulle vara intelligenta nog för att minnas ansikten t.ex. eller liknande med deras hjärnor som är stora som sandkorn?:P

Kommentar

• phreak
      • March 2010
      • 77

mina koi, gulfiskar kom fram när jag kom fram varje gång, brydde sig inte så mycket i andra.. nu är ju dom klokare än dom flesta andra fiskar enligt mig.. tyvärr skulle min mor flytta dom till min nya bostad 20 liter vatten 10 st blandade "stora". och orolig att dom skulle frysa så hon slänge i 400liters dop värmare... .resten kan ni lista ut själva
      102l kar
      350l kar
      200l kar

Kommentar

• phreak
        • March 2010
        • 77

vet inte om det e riktigt rätt att posta här men när jag var liten skärde jag figolit med ett batteri kopplat enligt följande minns ni dom där stor batterierna fyrkantiga..
        här kommer en dålig bild.. fungerar dock fett bra. kan vara något för detaljer..
        här kommer en bild iaf några frågor tveka inte att fråga

EDIT:
        skulle man kunna göra sådana här. skulle jag tro "eller likande ni förstår iden".
        Senast redigerad av phreak; 06 April 2010, 08:28.
        102l kar
        350l kar
        200l kar

Kommentar

• Napoleondynamite
          • March 2010
          • 63

Ursprungligen postat av Bladh
          Om du inte vill ha akvariegrejor i ett akvarium, om vill försöka få det att se ut som en stökig hylla (eller liknande), bör du ställa dig själv frågan om du verkligen ska pyssla med akvarium.
          Akvariet behöver ju gärna inte se ut som en stökig hylla bara för att man inte vill ställa i en döskalle eller ett vrak? Så himla naturligt är ju inte det heller? Jag brukar iallafall inte se sådant ligga och drälla överallt? Jag vill bara ställa i något eget och personligt istället för djuraffärsgrejer!!

Fick just en idé, som kanske inte fungerar, är helt ny med akvarielivet förstår ni Om man skulle hitta sådan "akvariesäker" färg, kan man då ta någon av sina prydnader här hemma och bara måla över? Eller tror ni den ursprungliga färgens gifter smiter igenom?

Tänk gänget!! Kommer ni på var man kan köpa sådan färg?? Vad heter den? Snääälla tipsa om material också! xD
          Alltid minst ett dilemma (n)

Kommentar

• phreak
            • March 2010
            • 77

ser inget hinder med det så länge man målar över allt.. annars finns det ju 180s sandpapper.. eller bläster / värmepistol.. lycka till följer tråden med spänning stå på dig mannen..

Peace
            102l kar
            350l kar
            200l kar

Kommentar

• Napoleondynamite
              • March 2010
              • 63

SÅ SMART! Fungerar det alltså om man bara slipar av den gamla färgen? Super! Behöver alltså bara hitta färg nu
              Alltid minst ett dilemma (n)

Kommentar

• Bladh
                • February 2010
                • 193

Ursprungligen postat av Napoleondynamite
                Akvariet behöver ju gärna inte se ut som en stökig hylla bara för att man inte vill ställa i en döskalle eller ett vrak? Så himla naturligt är ju inte det heller? Jag brukar iallafall inte se sådant ligga och drälla överallt? Jag vill bara ställa i något eget och personligt istället för djuraffärsgrejer!!

Fick just en idé, som kanske inte fungerar, är helt ny med akvarielivet förstår ni Om man skulle hitta sådan "akvariesäker" färg, kan man då ta någon av sina prydnader här hemma och bara måla över? Eller tror ni den ursprungliga färgens gifter smiter igenom?

Tänk gänget!! Kommer ni på var man kan köpa sådan färg?? Vad heter den? Snääälla tipsa om material också! xD
                Jag har aldrig sagt att man ska ha en döskalle eller ett skeppsvrak... Det är minst lika fult som allt annat köpe-krimskrams.

Kommentar

• backlight22
                  • July 2007
                  • 81

Jag har aldrig sagt att man ska ha en döskalle eller ett skeppsvrak... Det är minst lika fult som allt annat köpe-krimskrams.
                  Alla har ju olika smak vet du

Kommentar

• Dragula
                    • April 2010
                    • 58

Tycker alla som vill ha det naturligt kan skaffa en egen tråd. Fiskarna skall må bra, det är vi alla överens om. Men om de mår bra i en naturlig grotta eller en döskalle som gömmer dem spelar ingen roll.
                    Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

Kommentar

• Lizzy_123
                      • March 2010
                      • 71

Fiskarna ser skillnad på folk och folk! I alla fall i mitt kar. Vissa fiskar visar sig inte alls om det är gäster hemma hos oss, men kommer fram när de har åkt!

Kommentar

• backlight22
                        • July 2007
                        • 81

Ursprungligen postat av Lizzy_123
                        Fiskarna ser skillnad på folk och folk! I alla fall i mitt kar. Vissa fiskar visar sig inte alls om det är gäster hemma hos oss, men kommer fram när de har åkt!
                        Kanske blir stressade av att det är mer folk än vanligt bara.

Kommentar

• Bladh
                          • February 2010
                          • 193

Eller så är det för att fiskar har ett minne och faktiskt kan förknippa vissa personer med t.ex. mat.

Kommentar

• backlight22
                            • July 2007
                            • 81

Eller så är det för att fiskar har ett minne och faktiskt kan förknippa vissa personer med t.ex. mat.
                            Ja, ett inlärningsminne, som då blir till instinkt, det är verkligen inte som ett mänskligt minne eller ens i närheten av det om det är det du tror.

Kommentar

• Dragula
                              • April 2010
                              • 58

Ja och "minne som en guldfisk" är en myt. Men det var inte vad tråden handlade om.
                              Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

Kommentar

• backlight22
                                • July 2007
                                • 81

Ursprungligen postat av Dragula
                                Ja och "minne som en guldfisk" är en myt. Men det var inte vad tråden handlade om.
                                Ja men man ska inte glömma att det är skillnad på minne och minne, fiskar har inlärningsminne, människor och andra däggdjur har "vanligt" minne. Men anledningen till att vissa fiskar "känner igen" vissa personer osv är faktiskt att de har lärt síg att det oftast är vissa personer som matar etc. Det blir till instinkt, snarare än minne.

Kommentar

Arbetssätt...