Nu har jag slagit tre hål i nöten i de där tre fördjupningarna som finns i nöten för att få ut vätskan. Hur skall jag nu göra för att dela nöten i två lika halvor och hur skall jag sedan göra för att åstadkomma en öppning i halvorna som tilltalar mina apistogrammor?
Hur delar man en cocosnöt?
Kollaps
X
-
Om du har en borrmaskin hemma så kan man borra små hål runt nöten där du vill att den ska gå i halvor, sen är det bara att drämma till med en hammare, dräm inte för hårt dock
sen gör du bara samma sak fast borra små hål i en cirkel där du vill ha ett hål och dräm till, går bra att använda en skruvmejsel som huggjärn. men va försiktig och se till att nöten sitter fast på något sätt så du slipper hamna på akutenhoppas detta tips har hjälpt lite iallafall
56l Agassazii Fire Red
80l Nigerian Yellow
112l Transvestitus
240l Vejita II + scalar -
Lyckades dela nöten i två lika halvor med hjälp av en jaktkniv och hammare.Snabbt tänkt eller hur, knappt han jag skriva min fundering förrän jag kom på en metod!
Men hur gröper jag in skalet på nöten så att det blir en ingång till firrarna?
Antar att innehållet blir lätt att avlägsna när nöthalvorna får torka ett tag.32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlersKommentar
-
Om du har en borrmaskin hemma så kan man borra små hål runt nöten där du vill att den ska gå i halvor, sen är det bara att drämma till med en hammare, dräm inte för hårt dock
sen gör du bara samma sak fast borra små hål i en cirkel där du vill ha ett hål och dräm till, går bra att använda en skruvmejsel som huggjärn. men va försiktig och se till att nöten sitter fast på något sätt så du slipper hamna på akutenhoppas detta tips har hjälpt lite iallafall
Jag kanske kan slå i små hål med en skruvmejsel och hammare i en halvcirkel där jag vill ha öppningen och sedan drämma till med hammaren, eller?Tror du att det skulle funka? Har inte tid att åka till akuten nu!
Måste jag gröpa ur innehållet innan?32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlersKommentar
-
Kommentar
-
tror du kan försöka göra ett hål innan du tar bort Cocosen, kan ju funka som "stötdämpare" så att inte skalet spricker där du inte vill att det ska spricka(tror jag) värt att testa, jag hade nog väntat med att ta ut det tills jag hade hål
56l Agassazii Fire Red
80l Nigerian Yellow
112l Transvestitus
240l Vejita II + scalarKommentar
-
32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlersKommentar
-
Kommentar
-
Lite Povel Ramel;
"Far jag kan inte få upp min kokosnöt, nej inte ens med nitroglycerin. Ty när jag hade laddat mycket omsorgsfullt och väl, bortåt jag sprang och sen sa det pang. Men nöten den är hel.
Far jag kan inte få upp min kokonöt, för jag behärskar ej nån sprängteknik. Vårt lilla hus om du ser? Se det står där inte mer. Det är bara kokosnöten som är sig lik!"
Kommentar
-
Det finns snabba och det finns bra sätt, det bra är att dela nöten med en fogsvans, låt halvorna torka helt (har man väldigt bråttom så in med skiten i ugnen) så ramlar innanmätet ut av sig själv eller går iaf väldigt lätt att peta bort, en snygg öppning kan man fixa med en vinkelslipSom du förstår är jag ingen hantverkskunnig person.
32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlersKommentar
-
Lite Povel Ramel;
"Far jag kan inte få upp min kokosnöt, nej inte ens med nitroglycerin. Ty när jag hade laddat mycket omsorgsfullt och väl, bortåt jag sprang och sen sa det pang. Men nöten den är hel.
Far jag kan inte få upp min kokonöt, för jag behärskar ej nån sprängteknik. Vårt lilla hus om du ser? Se det står där inte mer. Det är bara kokosnöten som är sig lik!"
Kommentar