Biotop för fjärilar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    #16
    nej inte ännu men har haft fjärilar förut men under sommarens värme så blev det mycke sjukdomar som tog kål på så gott som hela karet. Jag har ett 60 liters kar här på skrivbordet som just nu innehåller nån guppy och ballongmolly och en drös med albinopansarmalar, vad ja än gör med karet så blir det i mina ögon skit :/ så ja tänkte ta i några mindre ciklider senare. Vill gärna försöka mig på en biotop. endlers har ja också haft, små fiskar det, dock tyckte ja de var rätt tråkiga, hannarna är fina men honorna är helt färglösa å grå :/
    180l Guldfisk
    220l clarias

    Kommentar

    • FiaLotta
      • August 2009
      • 219

      #17
      Ursprungligen postat av Lowa
      nej inte ännu men har haft fjärilar förut men under sommarens värme så blev det mycke sjukdomar som tog kål på så gott som hela karet. Jag har ett 60 liters kar här på skrivbordet som just nu innehåller nån guppy och ballongmolly och en drös med albinopansarmalar, vad ja än gör med karet så blir det i mina ögon skit :/ så ja tänkte ta i några mindre ciklider senare. Vill gärna försöka mig på en biotop. endlers har ja också haft, små fiskar det, dock tyckte ja de var rätt tråkiga, hannarna är fina men honorna är helt färglösa å grå :/
      jag vill ha färgsprak ju. kanske bara ska ha pojkar då?

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        #18
        Ursprungligen postat av FiaLotta
        jag vill ha färgsprak ju. kanske bara ska ha pojkar då?
        jo det kan du ju förstås ha. du kan ju annars söka inne på arbetsbeskrivningarna efter fiskar som är mellan 0-5 cm stora och se vilka sm skulle kunna passa i ditt kar efter storleken
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        • FiaLotta
          • August 2009
          • 219

          #19
          Ursprungligen postat av Lowa
          jo det kan du ju förstås ha. du kan ju annars söka inne på arbetsbeskrivningarna efter fiskar som är mellan 0-5 cm stora och se vilka sm skulle kunna passa i ditt kar efter storleken
          om jag söker på fiskar 0-5cm sydamerika så är det tre fiskar som
          lyser upp
          Hyphessobrycon haraldschultzi - Schultz´s tetra
          Hyphessobrycon amandae - Kolglödstetra, gnisttetra, amandatetra

          och endlers då.

          undra om dessa är lätta att få tag på.

          som mina dvärgpansarmalar. Corydoras Hastatus
          har ringt runt till 20 ställen minst och inte någon som verken har hemma eller på beställningslistan, dåligt val

          Kommentar

          • Lowa
            • February 2008
            • 595

            #20
            Simpsonichthys picturatus var också fin, om man söker på google så får man fler färger, men ta snäppet större då finns ju dem som blir sex cm också. ja själv skulle ha satsat på typ paletter eller kakaduor.
            180l Guldfisk
            220l clarias

            Kommentar

            Arbetssätt...