Att fästa backgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sina_aslami
    • August 2009
    • 56

    Att fästa backgrund

    Hej !
    Jag köpte en vanlig plast backgrund. När jag tejpade fast den på utsidan av akvariumet, den så ut väldigt färglös och tråkig... Jag undrar, kan inte man tejpa den insidan av akvariumet?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Nope, däremot kan du fästa den med matolja (på utsidan av karet) och den får då fram de färger som den har i "original".
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Sultanen
      • January 2008
      • 2457

      #3
      Gör det nogrant så sitter det bra och länge

      Se till att metodiskt pressa ut alla luftbubblor som bildas så blir du nog nöjd.
      300L Räkkar
      400L Växtakvarium
      220L Saltvatten - Under uppstart
      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

      Kommentar

      • sina_aslami
        • August 2009
        • 56

        #4
        Varför kan man inte sätta den in i akvariumet? och sedan fylla akvariumet med vatten?
        det är mycket enklare och bättre tycker jag!
        De där backgrunds bilderna avger väl inte färg?

        Kommentar

        • Sultanen
          • January 2008
          • 2457

          #5
          Är du säker på att de är ofarliga? Varför ta det säkra före det osäkra? Är du nogrann blir resultatet i det närmaste perfekt om du gör som vi sa.

          För det andra så lär bakgrunden lossa i vattnet och du kommer få bråka med att sätta tillbaka den hela tiden, för du får inte limma eller nått sånt i karet, tape har ett lim på baksidan som dels lär släppa rätt fort i karet samt att det med stor sannolikhet innerhåller ämnen som inte får frigöras i akvarievattnet.
          300L Räkkar
          400L Växtakvarium
          220L Saltvatten - Under uppstart
          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

          Kommentar

          • Ouscazz

            • February 2009
            • 910

            #6
            Ursprungligen postat av sina_aslami
            Varför kan man inte sätta den in i akvariumet? och sedan fylla akvariumet med vatten?
            det är mycket enklare och bättre tycker jag!
            Varför frågar du efter råd om du inte vill lyssna till dem? Sätt den inne i karet om du tycker det är enklare och bättre...
            www.diskusforum.se
            www.loricariidae.se

            Kommentar

            • sina_aslami
              • August 2009
              • 56

              #7
              Ursprungligen postat av Ouscazz
              Varför frågar du efter råd om du inte vill lyssna till dem? Sätt den inne i karet om du tycker det är enklare och bättre...
              Jag är väl kanske inte som visa som lyssnar på allt som folk säger.
              man ger lite kritik för att bli säkert.. man stänger inte sina ögon o lyssna på allt.

              Jag sa aldrig att de som gav mig tips har fel. jag ville själv bli säkert att det går absolut inte att köra inne i akvariumet..

              Kommentar

              • Sultanen
                • January 2008
                • 2457

                #8
                Ger man både frågor och påståenden i samma inlägg angående samma fråga får man räkna med mothugg. Man lyssnar för övrigt på vad som låter vettigt, att använda tape i ett akvarium låter mindre vettigt... Skälen till det har du fått i ett tidigare inlägg.

                Tror för övrigt att jag svarat på alla dina frågor med mina personliga tankar iaf, finns säkert fler som har åsikter i frågan..
                300L Räkkar
                400L Växtakvarium
                220L Saltvatten - Under uppstart
                Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                Kommentar

                • DaRe

                  • June 2009
                  • 2227

                  #9
                  En variant kan ju vara att limma fast det på insidan med tunna silikonsträngar (akvariesilikon).
                  Checking out...

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    #10
                    Du har snart alger på den på insidan så lycka till med det istället
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • flygrc
                      • June 2006
                      • 2755

                      #11
                      Ursprungligen postat av sina_aslami
                      Hej !
                      Jag köpte en vanlig plast backgrund. När jag tejpade fast den på utsidan av akvariumet, den så ut väldigt färglös och tråkig... Jag undrar, kan inte man tejpa den insidan av akvariumet?
                      Vanliga plastiga bakgrunder ser väldigt färglösa och tråkiga ut
                      Den kommer vara likadan inne i karet.....
                      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                      Kommentar

                      • Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

                        #12
                        jag har för mig att jag läste om någon som hade testat detta.

                        en del plancher höll bra med färg och form när de kom ner i karet,
                        en del löstes upp i vattnet (med känt otrevligt resultat på fisk....)

                        your choice

                        good luck.



                        .
                        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                        Kommentar

                        Arbetssätt...