Smakråd och tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rockdoll
    • October 2009
    • 351

    #16
    Du borde definitivt satsa på att försöka plantera mer växter uppe på rotbiten! Då blir dte ju lite som en blandning av dina två idéer. Tror det kan bli riktigt snyggt.

    Fiskar vet jag inte riktigt, är inte så hemma på det där med vilka som tillhör vilka biotoper, men dvärggurmais tycker jag helt klart är väldigt söta. Och kyssguramis!

    Jag ser inte riktigt vad det är för gräsaktigt du har längst bak, framför roten precis, men du skulle kunna satsa på att täcka hela högra hörnet (sett framifrån) på bakrutan med långt gräs/det du redan har där. Så att det blir litegrann som en "vassdjungel"

    Fan, nu blir jag ju jättesugen på att fixa liknande i mitt kar! Har dock bara 63 liter, så inte riktigt samma möjligheter som du.
    Senast redigerad av Rockdoll; 22 November 2009, 18:17.

    Kommentar

    • viggen_l
      • April 2002
      • 117

      #17
      "Grässet" på höger sida är Vallisneria americana "mini twister".
      Det ska bli mer växter. Det var tänkte från början men de blev restade. Tyvärr
      har jag inte varit hemma så jag hunnit fylla på mer.

      Jag är själv inne på lite mindre Gurami som Honungs Gurami och pygme gurami. Någon som har erfarenhet av dessa?

      Kommentar

      • eckick1
        • November 2009
        • 121

        #18
        Detta var sjukt snyggt!

        säg mig, vad gör den där sirapen i ena hörnet på fotot av filtret?
        Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!

        Kommentar

        • viggen_l
          • April 2002
          • 117

          #19
          Man tackar och lappar i sig.
          Det är PMDD lösning. Kör med automatikt dosering varje dag.
          /Viggen

          Kommentar

          • Christerhedberg
            • August 2008
            • 624

            #20
            Yeah håller med de andra, fler växter på roten skulle bli häftigt, då får du ett litet smakprov på alt. 2 du har också ^^
            Lycka till!

            Kommentar

            • viggen_l
              • April 2002
              • 117

              #21
              Tanken är ju absolut att få i fler växter. Men just nu verkar det vara torka på det runt Helsingborg. Ska upp till Åled i dag och köpa fisk får se om de har lite att välja på.

              Kommentar

              Arbetssätt...