För högt pH!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Ursprungligen postat av Temeraire
    Fyra stenar jag hittat i skogen, kan de vara orsaken?
    Om stenen är färsk cement, kanske.

    Kalksten kan inte höja pH så högt och ingen annan naturlig sten jag känner till heller.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Temeraire
      • January 2008
      • 385

      #17
      Följande stenar finns i akvariet:





      " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

      Kommentar

      • Robin_H
        • March 2008
        • 150

        #18
        Vad för pH test ska man ha för det ska vara 100 säkert. vad går ett bra testpaket på ?

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #19
          Alla dina stenar ser ut att vara gnejs eller gråvacka, och har i så fall ingen effekt på pH alls.

          Mitt tips är att du tar med ett prov på ditt vatten till din zooaffär, och ber dem testa. Det är inte säkert deras test visar rätt, men du får i alla fall ett mätvärde att jämföra med.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Temeraire
            • January 2008
            • 385

            #20
            Kranvattnets pH har också gått upp. Så antagligen kommer det inte hjälpa med vattenbyten.
            Torra löv, alkottar, torv, medel som sänker pH, mer tips?
            " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #21
              Ursprungligen postat av Temeraire
              Kranvattnets pH har också gått upp.
              Mm-hm.

              Gör ingenting förrän du fått en oberoende mätning av ditt pH.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              Arbetssätt...