Ektozonsalt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #46
    Vet inte om jag hängt med rätt nu. Men ta inte ur gruset och tvätta det. Då blir det som nystartat akvarium igen ju
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • RobinJ
      • January 2007
      • 251

      #47
      ops.. Gjorde nyss det.. Men med akvarie vatten från ett annat akvarium borde det väll funka?
      Fish go moo

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #48
        Hjälper till men ta gärna lite grus från det oxå utan att tvätta det. Lyft över med en vanlig akvariehåv bara
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • RobinJ
          • January 2007
          • 251

          #49
          ok.. aa Fisken ska ju inte vara i där så länge, till helgen typ om jag kan lämna tillbaka den då..
          Fish go moo

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #50
            Mata den inte heller om den ska flyttas sen till helgen bara
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • RobinJ
              • January 2007
              • 251

              #51
              okay tack för att ni stod ut med alla mina frågor.. en sista OT fråga vad är goldmember?

              PS: man lär sig av sina mistag
              Fish go moo

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #52
                Varför ska du lämna tillbaka Scalaren???

                Om du har gjort rent vattnet nu så kan du väl flytta Scalaren tillbaka... En firre blir inte sååå mycket Nitrit av... Om du är försiktig när du flyttar den...
                Mata sparsamt... Stoppa bara i Nitravec så fort du får tag i det... Ring runt istället för att springa Jag köpte liknande medel i Tyresö... Vet inte var du bor...
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • amazonfarmen
                  • June 2006
                  • 508

                  #53
                  Ursprungligen postat av andreassofus
                  En sådan saltmätare kommer inte att ge utslag, den är för just SALTVATTEN, inte "söt-bräckvatten".

                  Ska man mäta hur det står till i ett sötvattenskar så är det en uSiemen mätare man ska ha.

                  Vi använder våra uS -mätare nästan dagligen, och extra viktigt är det när man köper ny fisk, så man inte tar dör på dem direkt, för att man har fel uS.

                  //Calle
                  www.goc.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...