Måste jag rengöra gruset för att bli av med hinnan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #16
    Ursprungligen postat av Björken
    Å, tack för tipset Batski!
    Det var så lite så Förresten så rekommenderar Nutrafin att man ska kombinera Waste Control med vanlig bakteriekultur.

    Ursprungligen postat av Björken
    Förresten- jag var inne på din zoon och tittade och jag måste säga att det var läckert med ditt svartvatten. Jag brukar inte vara så förtjust i det annars, men det där såg verkligen bra ut.
    Hehe Tack! Men det är ju snyggt! Det beror förstås även på vad man har för belysning och inredning.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Björken
      • November 2005
      • 1174

      #17
      Ursprungligen postat av batski
      Nutrafin har en bakteriekultur som ska vara bra mot oljehinnan. Den heter Waste Control och är inte den vanliga bakteriekulturen (mot ammoniak och nitrit), utan det är andra bakterier som bryter ner döda växtdelar och annat.
      På butiken påstod han att Nutrafin Waste Control är samma sak som Nitrivec.....och att det inte påverkar ythinnan. Hmm.... han brukar veta vad han pratar om men kanske har han fått något om bakfoten den här gången . Eller?

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #18
        Waste Control
        Waste Control innehåller en unik sammansättning av 4 olika arter av bakterier. Denna sammansättning av bakterier gör att nedbrytningen av organiskt material så som överbliven mat, döda växtdelar går fortare. Waste Control hjälper även till att bryta ner den film av onedbrutet protein som ibland blir på ytan i akvariet.
        Tillsammans med Cycle skapar Waste Control en stabil akvariemiljö och bra vattenvärden för dina fiskar.
        Källa: Azola Zoo Ab



        Jag har ingen erfarenhet av det.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • Björken
          • November 2005
          • 1174

          #19
          Tack!

          Är det inte ljust och fint i Kramfors längre?

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #20
            Ursprungligen postat av Björken
            På butiken påstod han att Nutrafin Waste Control är samma sak som Nitrivec.....och att det inte påverkar ythinnan. Hmm.... han brukar veta vad han pratar om men kanske har han fått något om bakfoten den här gången . Eller?
            Ja det har han verkligen och någon borde påpeka det för honom innan det blir katastrof i en massa akvarier. Cycle är Nutrafins motsvarighet till Sera Nitrivec. Vad gäller Waste Control så har du redan fått ett informativt svar av Kramfors
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • Björken
              • November 2005
              • 1174

              #21
              Pansarmalar?

              Är det kanske en bra idé att skaffa några pansarmalar som städar på botten? Jag tänker om hinnan kunde minska om jag har några corydoras som städar bort nedfallen mat....... .

              Hade ändå tänkt skaffa ett gäng till mitt nya akvarium men det är först om ca 1,5 månad. Om jag köper pansarmalar nu så får de flytta snart igen, men det kanske de klarar om man försöker att stressa dem så lite som möjligt i samband med flytten.......

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #22
                Ursprungligen postat av Björken
                Är det kanske en bra idé att skaffa några pansarmalar som städar på botten? Jag tänker om hinnan kunde minska om jag har några corydoras som städar bort nedfallen mat....... .
                Som städare tror jag mer på räkor eftersom de även äter annat än mat. Annars är corysar underbara små fiskar.

                Ursprungligen postat av Björken
                Hade ändå tänkt skaffa ett gäng till mitt nya akvarium men det är först om ca 1,5 månad. Om jag köper pansarmalar nu så får de flytta snart igen, men det kanske de klarar om man försöker att stressa dem så lite som möjligt i samband med flytten.......
                Hmm, det kan nog vara rätt svårt att fånga in dem i ett inrett akvarium...
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                • Björken
                  • November 2005
                  • 1174

                  #23
                  Fast räkor är inte min grej, liksom...... Får väl vänta med pansarmalarna, om de nu är kvickare än jag

                  Kommentar

                  • Legisten
                    • January 2006
                    • 115

                    #24
                    hur fungerara ett bubbel filter och behöver man något till ett sånt?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...