Dialys metoden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #16
    Ursprungligen postat av gren
    Jag vill inte vara tråkig, men det är brott mot PUL att publicera namn så där danturion.
    skulle du vilja säga vilket kapitel och vilken paragraf som säger det ?
    det jag hitta när ja titta igenom pul lite snabbt gällde "behandlade" uppgifter.

    googlat rutn lite och verkar som ingen riktigt vet var gränsen ska dras.
    enligt en sida jag läste så skulle det räcka att nån skriver mitt namn härinne(Raven) så är det brott mot pul medans andra sidor hävdar att det är fritt fram att skriva precis hur mycket man vill om en vis person sålänge personen ifråga inte kan identifieras IRL.

    sen snurra ja in på ett forum också och där hävda(som påstår hon hade pratat med åklagare) en att kjell inte kan hållas skyldig för det vi användare skriver.

    hhmm hur är det med fotografier då ?
    vissa trådar som zoopetväst innehåller ju personfotografier.
    Senast redigerad av Raven; 21 November 2005, 05:01.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • NE
      • January 2004
      • 1549

      #17
      För att nu kasa ännu längre från huvudämnet: Här är en intressant artikel om fotografi mm. tror att jag hittat den här på zoopet tidigare.

      En verkligt behövlig och intressant artikel. Mikael Pertmann summerar ämnet.
      /Niklas

      Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

      Kommentar

      • gren
        • September 2005
        • 87

        #18
        Som sagt så trodde jag det ena var ett efternamn, vilket hade gjort det direkt spårbart, särskilt med ett så udda "efternamn".

        På det företag jag arbetar (1,6 milj kunder) fick vi en dags utbildning om PUL när det blev aktuellt och förutom många saker som gällde specifikt för vårt företag så ska man se allvarligt på brott mot PUL, eftersom myndigheter och domstolar gör det.

        Mitt bästa tips om man vill ha information är att inte gå efter vad folk skriver på forum, utan istället gå till myndigheten som handlägger sådana här ärenden; http://www.datainspektionen.se/frago...ppgifter.shtml

        Kommentar

        Arbetssätt...