ytterligare en nitrivecfråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pechvogel
    • October 2005
    • 378

    #16
    tjena...här verkar det ju finnas ett helt dröse med mästerkatter på akvariumvatten. har också lyckats få nitritkalas i karet och inhandlade idag Nutrafin och vad jag förstår är det samma som Nitrivec ung. På burken står det att man ska dosera per vecka men hur mycket är lagom att pluppa i varje dag? det framgår liksom inte....eller kan jag göra som farbror melker och ta lite efter bahag....och är det bra att byta en liten förskrämd mängd vatten dagligen tills den mörkrosa nyansen närmar sig vit?

    otroligt tacksam för svar jag vill att Pete Guton ska överleva pärsen!!
    Fish and Chips --> Chipspåse framför akvariet en lugn kväll

    ZOON

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #17
      Om du har högt nitratvärde över 0,9 mg/l ska du sänka det omedlbart med flera stora vattenbyten.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • y0da
        • August 2005
        • 1697

        #18
        Ska inte gå att överdosera med Nitravec. Nutrafin är väl jbl's motsvarighet? I så fall bör det inte vara några problem. Gör som melker, fast kör lite vattentester för att se hur värderna ligger.

        Är det någon större skillnad på de olika preparaten? De flesta verkar ju använda Nitravec. I butiken jag brukar handla har de dock inte det?! De har JBL's motsvarighet, har för mig att det är Nutrafin? Sen har de några tabletter som man ska stoppa i.
        Vilket är bäst? Eller är de samma? Dvs ska man gå på tillgång och/eller pris?
        http://www.y0da.se

        540L SA

        Kommentar

        • Pechvogel
          • October 2005
          • 378

          #19
          Ursprungligen postat av Kramfors
          Om du har högt nitratvärde över 0,9 mg/l ska du sänka det omedlbart med flera stora vattenbyten.

          m'key. jag gjorde en ca 40% byte idag. hur ofta vågar man byta vatten? varje dag? vill ju inte skada de små liven åt andra hållet.

          tack så mycket för svaret
          Fish and Chips --> Chipspåse framför akvariet en lugn kväll

          ZOON

          Kommentar

          • Pechvogel
            • October 2005
            • 378

            #20
            Ursprungligen postat av y0da
            De har JBL's motsvarighet, har för mig att det är Nutrafin?
            då gör jag så!!
            såg att nutrafine är av märket cycle om jag förstår burken rätt. dom är ju inte mästare på instruktioner :P
            Fish and Chips --> Chipspåse framför akvariet en lugn kväll

            ZOON

            Kommentar

            Arbetssätt...