Nitrit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Troja
    • February 2013
    • 91

    Nitrit

    Jag har ganska mycket nitrit i mitt akvarium så jag har hällt i nitrivec för 3 dagar sen och det är fortfarande ganska mycket kvar. Hur ska man göra för att få bort allting kan man bytta vatten isåfall hur mycket vatten kan man bytta och hur ofta ska man göra det? Tacksam för svar snabbt
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    #2
    Då kommer här några motfrågor. När startade du upp det? Hor stort? Hur många och vad för fiskar har du i det? Matning.. hur ofta?
    Det finns mycket fakta att söka om det problemet på i detta forum. Nitritfrågor dyker ofta upp här.

    Här är en med bra tips.


    Läs gärna igenom denna nybörjarguiden.
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

    Kommentar

    • Troja
      • February 2013
      • 91

      #3
      Ursprungligen postat av MonkanS
      Då kommer här några motfrågor. När startade du upp det? Hor stort? Hur många och vad för fiskar har du i det? Matning.. hur ofta?
      Det finns mycket fakta att söka om det problemet på i detta forum. Nitritfrågor dyker ofta upp här.

      Här är en med bra tips.


      Läs gärna igenom denna nybörjarguiden.
      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287
      jag startade upp det för 4 veckor sedan och det är 100 liter. 2 fiskar efter 1 vecka och sedan 2 till efter en vecka till. 2 palettciklider och 2 black Molly. Matade dom 2 gånger per dag med väldigt lite mat.

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Nitrivec tar inte bort nitriten i sig utan är näring för denitrifikationsbakterierna i filtret. Därför måste du byta vatten i akvariet så du får ut nitriten. Byt lite, men ofta.
        Mata varannan dag tills du får det hela under kontroll.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        Arbetssätt...