Vattenbyten...?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gummianka
    • June 2009
    • 45

    #16
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    eller så tar du ett plastkort till algerna. jag tar bort dem med mitt körkort
    Körkortet? Jag skulle inte använda mitt till akvariet, det är ju trots allt en värdehandling... När det går sönder så frågar de varför, och du svarar att du har skrapat alger i akvariet med det.

    Kommentar

    • stefanr72
      • November 2010
      • 1027

      #17
      Ursprungligen postat av kryddan803
      Men KÄLLEBACKEN rakblad... hmm är det inte dåligt för akvariet? Det rostar väll??
      Det är ju inte meningen att du ska lämna kvar det i karet

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #18
        Ursprungligen postat av gummianka
        Körkortet? Jag skulle inte använda mitt till akvariet, det är ju trots allt en värdehandling... När det går sönder så frågar de varför, och du svarar att du har skrapat alger i akvariet med det.
        Äh, det håller! Det är det mjukaste av mina kort i plånboken, thats why
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Vanish
          • April 2011
          • 900

          #19
          Sålänge du tar ur skrapan och kanske till och med torkar den lite lätt så håller den länge! Skulle inte heller använda körkortet, skulle det av någon anledning pajja så kostar det att skaffa ett nytt än det gör att skaffa en riktig skrapa från början. Råkade tvätta mitt pass en gång i tiden efter en bra kväll (hade just under denna period förlorat körkortet) och det blev ett jäkla liv när jag skulle skaffa ett nytt. Polistanten va inte särskilt nöjd med mig alls faktiskt...

          http://www.pwss.se/product.php?productid=6487&cat=7&page=1

          H
          är är tex en bra. Att det är ett kort skaft på den vilket gör att du får doppa armen men levererar mer kraft istället

          Kommentar

          • kryddan803
            • July 2011
            • 241

            #20
            Ursprungligen postat av esoxlucius74
            Det finns ett tips här på zoopet om att använda en isskrapa... Fungerar perfekt! Bara man är noga med att inte få med något litet gruskorn, för då blir det repigt!
            Ok ja det låter som en bra idé, ja inte bra med repigt glas

            Kommentar

            • kryddan803
              • July 2011
              • 241

              #21
              Ursprungligen postat av stefanr72
              Det är ju inte meningen att du ska lämna kvar det i karet
              Haha nej men jaja jag mena att det kanske inte e så lätt att få det att inte rosta om man inte torkar av det väldigt noga efter... ^^ Ojj nu blev de krångligt

              Kommentar

              • kryddan803
                • July 2011
                • 241

                #22
                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Äh, det håller! Det är det mjukaste av mina kort i plånboken, thats why
                JAg använde mitt legolandkörkort och det funkade klockrent ^^ Men mamma var faktiskt villig att låna ut ett av sina kort men inte körkortet så det fick bli mitt ist

                Kommentar

                • kryddan803
                  • July 2011
                  • 241

                  #23
                  Ursprungligen postat av Vanish
                  Sålänge du tar ur skrapan och kanske till och med torkar den lite lätt så håller den länge! Skulle inte heller använda körkortet, skulle det av någon anledning pajja så kostar det att skaffa ett nytt än det gör att skaffa en riktig skrapa från början. Råkade tvätta mitt pass en gång i tiden efter en bra kväll (hade just under denna period förlorat körkortet) och det blev ett jäkla liv när jag skulle skaffa ett nytt. Polistanten va inte särskilt nöjd med mig alls faktiskt...

                  http://www.pwss.se/product.php?productid=6487&cat=7&page=1

                  H
                  är är tex en bra. Att det är ett kort skaft på den vilket gör att du får doppa armen men levererar mer kraft istället
                  Ja det låter som ett bra alternativ och vad gör det om man får doppa armen i vattnet? Sålänge man blir av med algerna
                  Vi hade ngt liknande fast med längre skaft för ett tag sen men det var en viss person som råkade sätta sig på den så den gick sönder (*host host* inte jag)

                  Kommentar

                  • Spongeduck
                    • June 2009
                    • 366

                    #24
                    Jag använder en isskrapa av plast köpt på någon mack för 10 kr. Väldigt simpelt och effektivt.

                    Kommentar

                    • esoxlucius74
                      • October 2009
                      • 493

                      #25
                      Ursprungligen postat av Spongeduck
                      Jag använder en isskrapa av plast köpt på någon mack för 10 kr. Väldigt simpelt och effektivt.
                      Precis!
                      360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
                      16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

                      Kommentar

                      • kryddan803
                        • July 2011
                        • 241

                        #26
                        Behöver inte kosta så mkt att få det så mkt finare

                        Kommentar

                        Arbetssätt...