Snabbkoppling till duschslang?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #16
    Jo sen behövs det en slangklämma på den där oxå förstås, men inte så dyrt eller krångligt att plocka ihop.

    Kommentar

    • Annelund
      • November 2010
      • 138

      #17
      Ursprungligen postat av jenmad
      Det var min tanke från början med tyvärr funkar det inte, duschslangen är bara 7mm invändigt, den minsta gardena-kopplingen jag hittar är för 1/2"-slang...

      Hälsningar
      Jennifer
      Det går att trycka på duschslangen på en garnenakoppling det har jag gjort

      Kommentar

      • toggaj
        • November 2009
        • 220

        #18
        Ursprungligen postat av jenmad
        Jooo... men slang har jag använt länge men varit tvungen att skruva dit den en gång i veckan. Nu tänkte jag ha en snabbkoppling på akvarieslangen och en på duschslangen och helt enkelt koppla dit den slang som behövs för tillfället. Men jag hittar ingen snabbkoppling från duschslangen till gardena-kopplingen! Och att skruva dit gardena-kopplingen en gång i veckan enbart för att koppla in akvarie-slangen verkar inte så smart. Då kunde jag ju skruvat dit akvarie-slangkopplingen en gång i veckan i fortsättningen också. Så därför känns det som slöseri med tid och pengar att ha köpt en gardenakoppling till akvarieslangen. Som sagt, man lär sig något nytt varje dag!

        Hälsningar
        Jennifer
        Det finns snabbkoplingar som passar sök mer eller fråga i butiken.

        Kommentar

        • Nasso
          • November 2010
          • 719

          #19
          Ursprungligen postat av Fuzzop
          http://www.jula.se/slangkopplingshalvor-450379

          det finns sånna som den här som passar till R15 (standard anslutning för en duschslang) och sen tar du en 5cm stump trädgårdsslang och en vanlig snabbkoppling, inte särskilt svårt om du vill köra med snabbkopplingar
          Exakt en sån är det jag kör med. Den direkt in i slangen och skruva fast duschslangen i den bara. går på två sekunder. Behövs inga snabbkopplingar inte.
          /Emil Andersson
          120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

          Kommentar

          • Uffelpuff
            • February 2010
            • 95

            #20
            annars köper du en ny blandare för badkar. du vet en sån med både vattenkran och uttag för dushslang. monterar gardena kopplingen på kranen och dushslangen på dushslangs kopplingen.

            eller kanske
            Senast redigerad av Uffelpuff; 07 May 2011, 04:14.

            Kommentar

            Arbetssätt...