Stabilt pH mellan 6-7?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #31
    Ursprungligen postat av bossep
    Har du testat om det höjer PH om du tillsätter vatten med Ph under 6.5?
    Nope, med räkor för flera tusen i burkarna är det inget jag vill laborera med.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #32
      Ursprungligen postat av ansjo
      Nope, med räkor för flera tusen i burkarna är det inget jag vill laborera med.
      Förståligt! Men blir det inte en massa "low grade" som man kan testa lite med? 1 eller 2 räkstackare kanske kan rädda 1000 tals!
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        • July 2010
        • 1072

        #33
        Tackar för mer input!!

        Soil förbrukas med tiden, finns redan erfarenheter om det (inte mina dock, aldrig kört med soil). Som kortsiktig lösning, ja, men inte i evighet. Om dessutom soil ger den effekten så borde det vara slugare att enten ta reda på vad den innehåller och/eller förbereda vatten med soilfiltrering. Slipper byta bottenmaterialet då.

        RO-vatten som buffras upp bör vara ungefär samma som RO blandat med kranvatten. 1 del RO och 3 delar kran gav iaf pH över sju. Blandade i två delar kranvatten till, för att se om pH höjdes något, men det var marginellt (ville veta om 50/50 var ok för framtida lek med CO2). Finns något som kallas för "standardvatten", om man verkligen vill ha koll på vad vattnet innehåller. Man utgår från RO och blandar sedan i olika salter. Mitt nästa praktiska tips i CB handlar om det.

        Nå. Lutar fortfarande åt CO2 med kass reaktor. Kanske tom räcker att köra den med utandningsluft... *s*

        Hilsen,

        /P
        Senast redigerad av PatrikMalmo; 13 January 2011, 08:42.
        Bara döda fiskar flyta medströms

        Kommentar

        Arbetssätt...