Grumligt vatten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hdnina
    • October 2010
    • 27

    #16
    Så då ska jag: Mata mindre, byta 30% i gång i veckan å boosta mina växter??? =) Blir så glad nu när jag vet vad det är!! Är det nåt som är skadligt mot mina fiskar? Tack snälla Karro för dina tips!! =)

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #17
      boosta växterna ska du göra i vilket fall , men just boosta växter för att bli av med infusorier funkar inte, det var ifall du hade alger på G.
      Du kan försöka dra ner på ljustimmarna då infusorier gillar ljus (mörkläggning som hannesc skrev)
      Du gör allting rätt (matar lagom ofta, byter normalt med vatten i lagom intervaller)
      infusorier kan komma om det ligger nåt skit och ruttnar, typ gammal mat, eller en död fisk/snäcka.
      Så när du byter vatten kan det vara bra att slammsuga botten, kan finnas en massa skit i gruset som ligger och blir dåligt, och innan en bra bakteriekultur kommit igång (bakterier som bryter ner skit) så kan sånt här hända.
      Inte farligt i detta stadie vad jag vet, men detta är ett tecken på att nåt inte är rätt och det kan ju eskalera till annat.

      Sök på infusorier i forumet så får du en massa tips.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        kasta bort luftpumpen oxå¨. den gäör bara skada för dina växter. den driver nämligen ut koldioxid ur vattnet o utan koldioxid kan inte växterna växa. så bort med den om du vill att dina växter ska må bra

        Kommentar

        • hdnina
          • October 2010
          • 27

          #19
          Aha, tack för tipset =) Har mörklagt karet nu och hoppas på det bästa. F

          Kommentar

          Arbetssätt...