Erfarenhet av Cocoon från Aquatic Nature?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • weijdo
    • July 2008
    • 26

Erfarenhet av Cocoon från Aquatic Nature?

Hur är dessa kar? Funderar på ett Cocoon 3 på 30 x 30 x 35 cm på 31 L eller ett Cocoon 7 45 x 30 x 32 cm på 43,2 L. Jag har ingen erfarenhet av akvarium så jag vet inte om dessa kar är bra eller ej. Någon erfarenhet, bilder på färdiga kar? Vad kostar de ca?
  • Tougaye
    • January 2008
    • 209

har två ett 21L och 31.rätt roliga men man måste byta vatten mycket .låter rätt mycket också men bara om man är känslig .roliga att inreda mycket med växter är posetivt i dessa akvarium snyggt och väldigt bra för vattnet.och ha inte för mycket med fisk idom .lite som en lampa i mitt vardagsrum.kostar typ 1000kr .här kan du titta på mitt lilla kar.http://www.zoonen.com/forum/visadisk...fKeyword=&p=30

Kommentar

• weijdo
      • July 2008
      • 26

Hur mkt fisk kan du ha i det stora 31L? Kanske är 43 liters varianten ett bättre alternativ, även om den inte är lika snygg. Hur mkt är "låter en del" ?

Kommentar

• Tougaye
        • January 2008
        • 209

Ursprungligen postat av weijdo
        Hur mkt fisk kan du ha i det stora 31L? Kanske är 43 liters varianten ett bättre alternativ, även om den inte är lika snygg. Hur mkt är "låter en del" ?
        det är berående på vad du ska ha i hur ofta du kommer byta vatten .10-15 max fiskar

Kommentar

• Daniel Blom
          • June 2003
          • 1670

Det finns en massa små trevliga arter man kan ha i 31 liter utan att byta vatten ideligen.
          Fast pyttefiskar - som små rasboror, Sundadanio, Sawbwa, Dario och dvärgkulfiskar - ser man alldeles för sällan i affärerna. Det verkar som om vi akvarister är för snåla för att köpa fiskar på 2-3 cm när man kan få dubbelt så stora för samma peng.
          Om du bor i Stockholmstrakten är ett besök på Södermalms akvarieaffär att rekommendera.
          Senast redigerad av Daniel Blom; 02 August 2008, 12:30.
          Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
          och framgången är given.
          Samuel Clemens
          Mina bilder

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Administrator

• December 2001
            • 48148

Ursprungligen postat av Daniel Blom
            Fast pyttefiskar - som små rasboror, Sundadanio, Sawbwa, Dario och dvärgkulfiskar - ser man alldeles för sällan i affärerna. Det verkar som om vi akvarister är för snåla för att köpa fiskar på 2-3 cm när man kan få dubbelt så stora för samma peng.
            Fast de borde inte vara så svåra att få tag på - senast jag besökte grossisten Imazo så hade de bl.a. Boraras urophthalmoides, B. micros och Sundadanio axelrodi och de var inte speciellt dyra - fast det klart, som du skriver, om man ser till viktpriset blir de ju rejält dyra jämfört med större fiskar
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• HåkanM
              • April 2005
              • 102

Jag undrar om Cocoon 7 finns hos någon svensk leverantör ?. De flesta jag sett som har Cocoon har endast upp till 6 på 31,5 liter.
              Cocoon 7 på 43,2 liter har jag då inte sett överhuvudtaget

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Administrator

• December 2001
                • 48148

Ursprungligen postat av HåkanM
                Jag undrar om Cocoon 7 finns hos någon svensk leverantör ?. De flesta jag sett som har Cocoon har endast upp till 6 på 31,5 liter.
                Dogman (som är grossisten) har inte Cocoon i sin prislista så chansen är nog rätt liten
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

Ursprungligen postat av HåkanM
                  Jag köpte två Cocoon 7 hos Akvarietjänst i Malmö i december. Om du bor i närheten så hör med dem: http://www.akvarietjanst.se/
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• åheim
                    • April 2006
                    • 13197

Ursprungligen postat av weijdo
                    Hur är dessa kar? Funderar på ett Cocoon 3 på 30 x 30 x 35 cm på 31 L eller ett Cocoon 7 45 x 30 x 32 cm på 43,2 L. Jag har ingen erfarenhet av akvarium så jag vet inte om dessa kar är bra eller ej. Någon erfarenhet, bilder på färdiga kar? Vad kostar de ca?
                    Personligen tycker jag cocoon ser ut som en förvaringslåda plus filtret som följer med är ju ganska blaha blaha. Skulle mycket hellre gå på fluval edge (följer med ett bra filter) eller chi som är riktigt snygga eller lite billigare aquael nano. När det gäller aquael nano så skulle jag hänga på ett aquaclear 20 ryggsäcksfilter (samma som följer med edge) så man slipper ha pumpen i karet
                    Senast redigerad av åheim; 11 January 2013, 20:12.
                    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

Arbetssätt...