finns det nätbutik i sverige som säljer detta kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    #16
    Ursprungligen postat av andreassofus
    brusa inte upp nu förstår vad du menar, tycker självklart oxå att det ska se snyggt ut, det är en väldigt viktig sak enligt mig,, jag kom bara med ett förslag. men kolla med en glasmästare.. det kan inte kosta många kr att limma ett sådant kar, glaset behöver inte va tjockt alls.

    jag ska ta en runda till jönköping, finns de inget där så ska jag nog gå till glasmästaren och få bitar till 2 kar, sen kan jag nog fixa hjälpa att sätta ihop det, de handlar ju om ett så pass litet kar så någon mega olyckor skapar de ju inte.

    Har hyllan Expedit


    största modellen, tanken var att fått in 1 eller ev 2 kar som "lådor" i denna hyllan, tillsammans med Ikeas nätkorgar


    ser nog rätt fränt ut med 3 nätkorgar och 2st kar i en hyllrad.

    Har yngel i båda mina kar så lättast är ju att göra 2 kar ett med vatten från det ena och i med fiskarna, och ett med vatten från de andra,
    har alltid fått problem när jag flyttat yngel till "annat" vatten än det de är födda i.

    Kommentar

    • MattiasL
      • September 2006
      • 1479

      #17
      Köp en billig stor rund cylinderformad glasvas på en blomsterhandel. Det finns sådana som rymmer ca 15 liter. Det kan bli snyggt med lite sand och en växt.
      Qui audet adipiscitur!

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #18


        där har du ett på 18l. det var väl fint? billigt var det oxå
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • Pumba
          • January 2007
          • 345

          #19
          Ursprungligen postat av andreassofus
          http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=647&page=1

          där har du ett på 18l. det var väl fint? billigt var det oxå

          jo förutom att de är 35cm brett och hyllsektionerna är 33,5 på min hylla, har övervägt att bygga om hyllan men kommer bli fult som stryk ut.

          Kommentar

          • teamr86
            • July 2006
            • 205

            #20
            ^ Bygga om en hylla kan du men inte limma lite glas ?:P
            "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "

            Kommentar

            • Pumba
              • January 2007
              • 345

              #21
              Ursprungligen postat av teamr86
              ^ Bygga om en hylla kan du men inte limma lite glas ?:P

              kan limma glas, inget problem, men de ska ju bli snyggt och så ska de framförallt vara tätt, bygger jag om hyllan riskerar jag inte att få 30 liter vatten på parketten...

              Men de blir inget bra om jag bygger om hyllan då varje sidodel håller fast övre och under hyllplanet med.

              Men men får leta vidare, ett helglaskar med svart silikon som passade rakt i hyllan hade varit kanon, men ser mörkt ut.

              i värsta fall får man väl snacka med glasmästaren, att göra sånn "special" kar är ju inte det bästa då de säkerligen inte passar in när hyllan åker åt he'''''te, har man ett köpt kar så går de ju vanligtvis placeras på något annat vis.

              Kommentar

              • fredd
                • February 2007
                • 3360

                #22
                hehe det e ju iofs en rätt stor hylla, vad har du i den hyllan? Jag vet inte vad du har men du kanske kan skaffa en mindre hylla?, eller kanske en hylla som pallar mig och som är hälften så hög, så ställer du akvarium ovanpå å har alla dina grejer under.
                www.frfoto.tk

                Kommentar

                • Mamma Mia
                  • December 2004
                  • 2504

                  #23
                  Gå till en glasmästare och beställ ett! Kan inte kosta många hundringar. Mitt 120liters special kostade 250 kr...
                  Always look at the bright side of life

                  Kommentar

                  • Pumba
                    • January 2007
                    • 345

                    #24
                    Ursprungligen postat av wicked1
                    hehe det e ju iofs en rätt stor hylla, vad har du i den hyllan? Jag vet inte vad du har men du kanske kan skaffa en mindre hylla?, eller kanske en hylla som pallar mig och som är hälften så hög, så ställer du akvarium ovanpå å har alla dina grejer under.

                    Jag har en hög hylla jut för att jag har dåligt med plats, då får jag in mycket grejer i den.

                    Jag vill inte heller ha ett stort akvarium till, iaf inte så länge jag bor i lägenhet =)

                    Kommentar

                    • Pumba
                      • January 2007
                      • 345

                      #25
                      Ursprungligen postat av Mamma Mia
                      Gå till en glasmästare och beställ ett! Kan inte kosta många hundringar. Mitt 120liters special kostade 250 kr...

                      Oj de va billigt, får ringa runt och kolla då vi har ett par st glasmästare här i stan, de lutar åt detta allternativ då de verkar svårt att hitta nått som passar.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...