finns det nätbutik i sverige som säljer detta kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    finns det nätbutik i sverige som säljer detta kar?

    hej.
    satt och kollade på www.akvarieudstyr.dk jag letar efter ett LITET helglas kar som jag kan ha alla yngel jag fått i, hittade detta, http://www.akvarieudstyr.dk/database...ProduktID=1229

    skitbilligt och helt lagom för de behovet jag har, 163kr är helt överkommligt med, tills man fick se frakten på 360kr...

    men är det någon som sett till ett liknande kar i en svensk nätbutik?
    letar som en galning.
    har kollat i Zoobutiker och de är plast eller svindyrt, plastlåda faller bort då de inte ser snyggt ut enligt mig, att sen betala 500-600kr för ett yngelkar med massa saker jag inte behöver, bygga själv vill jag helst inte göra.

    Eller om någon i kring Värnamo trakten tänkt beställa från detta ställe och vi kan dela på frakten skulle det även va intressant.
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    tror att den affären håller på att läggas ner,
    men va det verkligen så billigt då?
    du år ju ett 54l med pump o värmare och lysrör för 500kr helt nytt.

    tänk på att det var i danska kronor oxå så du får lägga till 25%
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • bear
      • October 2006
      • 89

      #3
      Vet ingen nätbutik, men Hornbach butiker säljer liknande kar väldigt billigt i o f s Göteborg men finns kanske någon Hornbachbutik nära dig.....
      Om du är säker på att du begriper alltihop så har du
      inte begripit ett enda dugg.

      /Walter Mondale

      Kommentar

      • Pumba
        • January 2007
        • 345

        #4
        Ursprungligen postat av andreassofus
        tror att den affären håller på att läggas ner,
        men va det verkligen så billigt då?
        du år ju ett 54l med pump o värmare och lysrör för 500kr helt nytt.

        tänk på att det var i danska kronor oxå så du får lägga till 25%

        nej de va svenska kronor, och jag har inte plats för ett 54 liters kar...
        de kostade alltså 163kr i svenska.

        vi bor 2 personer i en 1a på 40 kvadrat, har redan ett 120L och ett 25 liters, men ville ha ett litet kar med max bredd 33cm som passar in i min Ikea hylla, där är enda stället jag har någon möjlighet att ha ett kar till.
        Senast redigerad av Pumba; 17 February 2007, 13:10.

        Kommentar

        • Pumba
          • January 2007
          • 345

          #5
          Ursprungligen postat av bear
          Vet ingen nätbutik, men Hornbach butiker säljer liknande kar väldigt billigt i o f s Göteborg men finns kanske någon Hornbachbutik nära dig.....

          Inte vad jag vet...
          Brukar åka till grannkomunen och handla, men de säljer bara sånna med inbyggda ramper pumpar och grejs så gick inte att få nått vettigt kar för under 500kr.

          köpa ett kar för lite yngel för 500kr känns inte som ett samrt allterantiv.

          Funderar på Zooplanet, de säger att man kan få specialstorlekar, men de lär väl kosta isf.

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            det finns ju sånna där plastkar du kan köpa med svart plastlock i som man brukar ha syrsor i när man har reptiler.. dom rymmer 15l vatten tror jag,, har själv 2st sådanna som jag ska ha till räkor. kostar runt 100 lappen.
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • Pumba
              • January 2007
              • 345

              #7
              Ursprungligen postat av andreassofus
              det finns ju sånna där plastkar du kan köpa med svart plastlock i som man brukar ha syrsor i när man har reptiler.. dom rymmer 15l vatten tror jag,, har själv 2st sådanna som jag ska ha till räkor. kostar runt 100 lappen.

              läs mitt första inlägg...
              de fulaste jag vet är plastlådor =P

              Kommentar

              • andreassofus
                • November 2005
                • 5643

                #8
                ok,, såg inte det. då får du väl helt enkelt vara utan då, eller så får du be din glasmästare att limma ett åt dig, annars får du sluta vara så kräsen.
                Mvh Andreas
                min zoon
                msn adress

                Kommentar

                • Pumba
                  • January 2007
                  • 345

                  #9
                  Ursprungligen postat av andreassofus
                  ok,, såg inte det. då får du väl helt enkelt vara utan då, eller så får du be din glasmästare att limma ett åt dig, annars får du sluta vara så kräsen.

                  kräsen handlar de väl inte om, de ska väl för fasen se snyggt ut när de står i rummet, kan jag ju lika väl köpa en gul plasthink för 10 spänn annars.

                  Kan man köpa från danmark så tycker man ju att de även borde gå att köpa någonstans i Sverige

                  Kommentar

                  • Kockfrallan
                    • March 2005
                    • 462

                    #10
                    Finns det inte någon butik i jönköping du kan åka till?
                    Vad finns det för akvarie affärer i Värnamo nu för tiden.
                    // Marcus
                    450L
                    5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
                    1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
                    1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

                    Kommentar

                    • Kockfrallan
                      • March 2005
                      • 462

                      #11
                      Katarinas zoo är det den som ligger brevid pizzerian, på samma gata som gästgivargården ligger?

                      Vad är det för butik i gislaved? Vad har dem för fisk?
                      // Marcus
                      450L
                      5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
                      1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
                      1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

                      Kommentar

                      • Pumba
                        • January 2007
                        • 345

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kockfrallan
                        Katarinas zoo är det den som ligger brevid pizzerian, på samma gata som gästgivargården ligger?

                        Vad är det för butik i gislaved? Vad har dem för fisk?
                        // Marcus

                        nej de är Lizas zoo, de är dem som slutat med fisk, Katarinas Zoo ligger i ett ombyggt garage i ett villakvarter uppe vid sjukhuset.

                        Zoogrottan i gislaved, de har väl inte ett mega sortiment, men då jag håller på mest med guppy, platy svärdbärare osv, men de är ganska bra priser och man får "stämpelkort" för varje 200kr man handlar får man en stämpel och efter 10 stämplar får man 200kr att handla för.
                        de är kanske inte stället om man letar efter ovanliga fiskar osv, de kan säkerligen beställa hem dock.

                        Finns ett ställe i Anderstorp med som har grymt mycket fisksorter hemma, dock så tycker jag den butiken känns lite Oorganiserad trång, taskigt lyse och de va blött på hela golvet, har inte handlat nått där men de har mycket konstiga fiskar.

                        Kommentar

                        • Kockfrallan
                          • March 2005
                          • 462

                          #13
                          Då låter det som att man får ta en sväng till anderstorp och kolla efter lite nyförvärv.
                          // Marcus
                          450L
                          5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
                          1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
                          1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

                          Kommentar

                          • andreassofus
                            • November 2005
                            • 5643

                            #14
                            Ursprungligen postat av Pumba
                            kräsen handlar de väl inte om, de ska väl för fasen se snyggt ut när de står i rummet, kan jag ju lika väl köpa en gul plasthink för 10 spänn annars.

                            Kan man köpa från danmark så tycker man ju att de även borde gå att köpa någonstans i Sverige
                            brusa inte upp nu förstår vad du menar, tycker självklart oxå att det ska se snyggt ut, det är en väldigt viktig sak enligt mig,, jag kom bara med ett förslag. men kolla med en glasmästare.. det kan inte kosta många kr att limma ett sådant kar, glaset behöver inte va tjockt alls.
                            Mvh Andreas
                            min zoon
                            msn adress

                            Kommentar

                            • Pumba
                              • January 2007
                              • 345

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kockfrallan
                              Då låter det som att man får ta en sväng till anderstorp och kolla efter lite nyförvärv.
                              // Marcus

                              där går säkerligen göra fynd om man vet lite mer om fiskarna, min kunskap är sådär om fisksorter, har oftast kört på svärdbärare platys osv då de varit hyfsat enkla, fått mycket ungar så nyköp alldrig behövts osv.

                              Men de har ganska mycket att kolla på, sista hade de tex platys i ca 10 olika färger och modeller.

                              Men de är en lite annorlunda butik i mina ögon men verkar ha kunnig personal.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...