det där att rulla mattan i silicon och doppa i torv funkar det? siliconet måste väl täppa till porerna totalt!
Insug till filtermoduler sätts igen snabbt..
Kollaps
X
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Jo att man får in juwelfiltret visste jag, men får man in filtermatta bakom hela bakgrunden?Oscar CederqvistKommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Men man måste väl inte sätta den kloss mot glaset, man kan väl lämmna någon cm så man får ner lite filtermatta?Oscar CederqvistKommentar
-
Visst men då kommer ju fiskarna in bakom också samtidigt som vattnet inte kommer att ta vägen genom filtermaterialet. Förstår inte heller riktigt poängen med detta - utrymmet i "filterfickan" är ju fullt tillräckligt för att få plats med all nödvändig filtermaterialAkvaristiska hälsningar
Kjell
-
Varför skulle fiskarna ta sig in lättare, det blir ju fortfarande tätt runt om.
Jag skulle vilja ha lite mer än bara innerfiltret men då kan man klart skrota det och köra med filtermatta och ett pumphuvud.Oscar CederqvistKommentar
-
Visst är det bättre att bara köra med pumphuvudet och filtermaterial än med ett innerfilterAkvaristiska hälsningar
Kjell
-
Kom på att den var tvådelad och förstår resonemanget. Kommer nog inte köra så mycket fisk i så det räcker nog med ett innerfilter.Oscar CederqvistKommentar
Kommentar