Fluval 404 väsnas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Opus
    • January 2006
    • 1014

    #46
    Ursprungligen postat av batski
    Knappt 900 sek.
    Du kunde ju prova ett annat märke, jag skulle köpa en 404 till mitt 250l akvarium när det begav sig men köpte ett Rena xP3 för att jag, med lite övertalande av min handlare, tyckte det var lätt jobbat vilket det är, sen visade det sig vara tyst också vilket är bra. Sen visade det sig att det inte är tillräckligt till mitt 540l, men det är en annan femma
    Vescere bracis meis!

    Kommentar

    • gigardt
      • February 2003
      • 772

      #47
      Förklara hur du gör när du startar upp filtret,ett knep som jag kan rekomendera istället för att använda primerpumpen är att suga till i utblåset så att filtret fylls på det viset.Det funkar bätre tycker jag.
      Du har väl fält ner spaken som man varierar flödet med,har hänt att jag har glömt det nån gång och då låter filtret illa.
      MvH Richard
      600l Sydamerika(invånare se nedan)
      7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
      500l innedamm(Koi)
      4500l Damm(Koi)
      125l yngelburk
      400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

      Kommentar

      • Yrrah
        • August 2004
        • 188

        #48
        Hej
        Jag ledde tidigare in CO2 in i filtret via insuget, då kunde det hända att luft (CO2) fastnade i pumpen och då väsnades det en del. Men oljudet försvann då jag pumpade med startpumpen, detta får man göra tills man känner att det inte är någon luft kvar (det blir ett hackigt motstånd om det är luft jämfört med ett solit motstånd i spaken om pumpen är helt fulld med vatten utan någon luft). Har du provat detta ordentligt och det fortfarande låter så kan jag inte jag hjälpa dig något mer....

        Lycka till!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=377942

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #49
          Ursprungligen postat av gigardt
          Förklara hur du gör när du startar upp filtret,ett knep som jag kan rekomendera istället för att använda primerpumpen är att suga till i utblåset så att filtret fylls på det viset.Det funkar bätre tycker jag.
          Du har väl fält ner spaken som man varierar flödet med,har hänt att jag har glömt det nån gång och då låter filtret illa.
          MvH Richard
          Jag har gjort som det står i instruktionerna. Har även vickat och vänt upp och ner på filtret, pumpat flera gånger. Det verkar inte vara nån luft kvar nu. Ingen som kommer ut iaf, men det låter fortfarande.

          Sååå bökigt och omständligt ska det inte vara att starta upp ett filter.

          Yrrah: Nej jag har inte glömt spaken, men tack för påminnelsen ändå.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...