Stora akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #16
    Ursprungligen postat av Gummiankan
    når man inte lika långt när det är vatten i akvariet....?

    Det kanske blir lite bökigt, men de gångerna man gör det kan jag i så fall stå på något...
    Jo men man blir f så mycket blötare
    Att du står på något blir bättre men det är ett hel#%¤&# att nå ändå¨.
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #17
      Jo, det räcker med 60cm högt kar för att armarna ska kännas korta. Inte ens T-shirt funkar om man inte vill blöta ner kläderna. Men en ursäkt att få visa upp sig med bar överkropp för honan i familjen.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #18
        Ursprungligen postat av heeke
        Jo, det räcker med 60cm högt kar för att armarna ska kännas korta. Inte ens T-shirt funkar om man inte vill blöta ner kläderna. Men en ursäkt att få visa upp sig med bar överkropp för honan i familjen.
        Ska nog behålla mitt 80 cm höga akvarium för få besökande hanar att klä av sig överdelen
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Frågvis
          • October 2005
          • 1204

          #19
          Tänk på du måste kunna bära in akvariet genom dörrar mm. Omöjligt att få in ett 80cm djupt och högt akvarie genom en dörr som är 72cm bred.
          Den som frågar får veta

          Kommentar

          • Peppz
            • October 2005
            • 133

            #20
            Ursprungligen postat av Frågvis
            Tänk på du måste kunna bära in akvariet genom dörrar mm. Omöjligt att få in ett 80cm djupt och högt akvarie genom en dörr som är 72cm bred.
            Mitt är 80 djupt, jag fick skruva bort mina dörrar för att få in det
            Salt för hela slanten!

            Kommentar

            • sacha
              • May 2005
              • 1016

              #21
              De finns väl många olika möbelakvarium i 720 å över... Akvastabil har ju upp till 900l men då kostar de ju också...
              Tjopp...

              Kommentar

              • kvert
                • November 2005
                • 320

                #22
                Saken är ju den att ett möbel akvarium i 720L klassen kostar pengar! Är man någorlunda fiffig eller händig så kan man ordna det där med sladdar rätt lätt, och aliminium ställning behöver man inte ha.
                Själv har jag ett nyinskaffat 720 som står på lekablock, jag är nöjd med det.
                Men har man tänkt att lägga ut mycket pengar på det så är väll möbelakvarium aningen snyggare.

                Kommentar

                • Gummiankan
                  • October 2005
                  • 407

                  #23
                  Den enda dörr akvariet behöver komma igenom är ingen egentlig dörr utan bara en öppning... hur bra det nu lät...
                  Jag är nog mest orolig för frakten....

                  Plantering och underhåll kan man göra samtidigt som vattenbyten om man inte vill riskera en ofrivillig strippshow...

                  Har spanat lite på ett akvarium i borås, det är i björk ca 400 liter... Det är det i särklass snyggaste jag sett hittills men det är lite litet.... Mindre akvarium verkar vara mindre problem dock....

                  Kommentar

                  • toaden
                    • November 2005
                    • 102

                    #24
                    Själv har jag nyss beställt ett 960 L Aquael från Simontorp - Återförsäljare,med möbel och ramp = bokfärgat. Fick hem bänken idag och efter jag monterat den så la man märke till hur stort akvariet kommer att bli.Rampen är av bokfärgat aluminium,mycket snyggt.Ska även montera in BTN Amazonas i karet.Ser verkligen fram imot när allt är färdigt.
                    /Toaden

                    Lite bilder: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=576262

                    Kommentar

                    • yodi
                      • March 2004
                      • 79

                      #25
                      Du har inga bilder att dela med dig av?

                      Kommentar

                      • toaden
                        • November 2005
                        • 102

                        #26
                        Inte än men kan ordna det så fort jag fått karet och satt igång det.Har som sagt bara fått möbeln & rampen.Förstår att ni vill se bilder,själv har jag inte hittat några på dessa stora kar,så jag beställde i blindo.
                        /Toaden

                        Lite bilder: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=576262

                        Kommentar

                        Arbetssätt...