Kan ha två pumpar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klas Bengtsson

    • March 2007
    • 424

    #16
    Min ramp till 325 o 63 liter olika sätt system o båda samma släcka ner o ljus upp samma tid .. Med mobil fluval aquasky 2.0 led ramp
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Klas Bengtsson

      • March 2007
      • 424

      #17
      Visa sent nu
      Bifogade filer

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13133

        #18
        Ja fluvalbelysningen är suverän Jag själv valde grön inställd på 1% som nattbelysning (22.00 - 24.00)
        Dagtid kör jag 100% vitt ljus för aquasky är den billiga varianten och den har inte möjlighet att förändra färgtemperaturen på ljuset, så kör jag tex 100% vitt + 100% blått så kommer ljuset bara vara vitt för färgerna är så svaga så att man måste sänka det vita ljuset nästan till noll för att färgerna ska träda fram, så färgerna är bara till för att kunna få till en färgad nattbelysning...

        På den dubbelt så dyra Plant versionen så kan man däremot ändra färgtemperaturen på ljuset!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Klas Bengtsson

          • March 2007
          • 424

          #19
          Ursprungligen postat av åheim
          Ja fluvalbelysningen är suverän Jag själv valde grön inställd på 1% som nattbelysning (22.00 - 24.00)
          Dagtid kör jag 100% vitt ljus för aquasky är den billiga varianten och den har inte möjlighet att förändra färgtemperaturen på ljuset, så kör jag tex 100% vitt + 100% blått så kommer ljuset bara vara vitt för färgerna är så svaga så att man måste sänka det vita ljuset nästan till noll för att färgerna ska träda fram, så färgerna är bara till för att kunna få till en färgad nattbelysning...

          På den dubbelt så dyra Plant versionen så kan man däremot ändra färgtemperaturen på ljuset!
          Ja det är olika smaksak om färg välja på o jag vet vit mest då kan få alger själv har jag den Fluval aquasky 2.0 led båda två är nöjd . Jag kör 100 för blå o röd den även grön 75 o 65 och andra vit 40 o 55 .. jag tänker på grön är krävs bra växter som röd. Blå fiskar. Men är inte kunnig expert..

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13133

            #20
            Jag har också två aquasky 2.0. Tyvärr har färgerna ingen effekt på aquasky, färgerna är bara en gimmic och kan bara ge ett nattljus Jag blev lite irriterad när jag förstod det men aquasky är en snikvariant och färgerna är bara en leksak för nattljuset och Fluval är oärliga i det fallet för man tror ju att man kan justera färgerna på dagsljuset eftersom det finns den inställningen i appen så dem har lurat oss konsumenter tyvärr Vänd på rampen så ser du att det är bara vitt hur du en gör och ska du få färgerna att träda fram så måste du dra ner det vita ljuset så lågt så det inte funkar som belysning längre....

            De skulle vara tydliga med det här i produktbeskrivningen tycker jag!!

            Jag har en akvastabil lumax också och där ser man röda, blå och gula dioder när den lyser...
            Senast redigerad av åheim; 20 June 2023, 11:57.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13133

              #21
              Kolla här: https://youtu.be/UqTjQLKFEzw
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Klas Bengtsson

                • March 2007
                • 424

                #22
                Ursprungligen postat av åheim
                Ja såg men vet inte den är rätt .. Haft lumax innan 325 paket med plant . Sålt den ..Nu har båda fluval aquasky 2.0 led min 2 akvarium 325 o 63 köpte den mars o april är nöjd .. den ny båda akvarium i 2023 ..

                Kommentar

                • Klas Bengtsson

                  • March 2007
                  • 424

                  #23
                  Ursprungligen postat av åheim
                  Jag har också två aquasky 2.0. Tyvärr har färgerna ingen effekt på aquasky, färgerna är bara en gimmic och kan bara ge ett nattljus Jag blev lite irriterad när jag förstod det men aquasky är en snikvariant och färgerna är bara en leksak för nattljuset och Fluval är oärliga i det fallet för man tror ju att man kan justera färgerna på dagsljuset eftersom det finns den inställningen i appen så dem har lurat oss konsumenter tyvärr Vänd på rampen så ser du att det är bara vitt hur du en gör och ska du få färgerna att träda fram så måste du dra ner det vita ljuset så lågt så det inte funkar som belysning längre....

                  De skulle vara tydliga med det här i produktbeskrivningen tycker jag!!

                  Jag har en akvastabil lumax också och där ser man röda, blå och gula dioder när den lyser...
                  Ja den använder jag den fluval aquasky 2.0 led ramp med min mobil är nöjd med den men ska tänkte ta brigde båge till 63 nano akvarium högt lite 10-15 cm . Vit är få till lite alger det .. men experter jag inte själv men kör test olika..
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Klas Bengtsson; 20 June 2023, 12:46.

                  Kommentar

                  • Klas Bengtsson

                    • March 2007
                    • 424

                    #24
                    Jag vill ha den lite båge högt 10-15 cm till 63 liter nano karet ramp var finns den i butiken??
                    Bifogade filer
                    Senast redigerad av Klas Bengtsson; 20 June 2023, 12:58.

                    Kommentar

                    • Klas Bengtsson

                      • March 2007
                      • 424

                      #25
                      Testa med den nu men är okunskap jag om teknik .
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      Arbetssätt...