Kan ha två pumpar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klas Bengtsson

    • March 2007
    • 424

    Kan ha två pumpar??

    Har tänkte ska sätta extra innefilter eheim 2252 med min yttrefilter eheim 2275 4+ i mitt 325 liter ?? Min yttrefilter står på luft ut vänster sida och sug in höger . Har dropvärm eheim höger sida och vilken ta jag eheim 2252 står och har tänkte ta vänster bredvid luft ut mest eller höger sug in ? Hur löser det då ??
    Bifogade filer
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1027

    #2
    Behöver du verkligen en extra pump?

    Kommentar

    • Klas Bengtsson

      • March 2007
      • 424

      #3
      Ursprungligen postat av stefanr72
      Behöver du verkligen en extra pump?
      Har mycket bajser i den sand pga malat där . Testa det med den se hur går det med den . Ser ut bra nu ..

      Kommentar

      • Klas Bengtsson

        • March 2007
        • 424

        #4
        Ser ut bra nu den ska ha lite skaffa växter samma anabias växter med 2 extra rötter till tre bli 10 el 11 st klart avsluta.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13132

          #5
          Hej Klas! ser jättebra ut Har du funderat på att fylla på med mer sand? Fyller du upp 5cm till så kan du få till processer i sanden som hjälper till att bli av med bajs som bildas! Det är svårt att få bort bajset endast med pumpar...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Klas Bengtsson

            • March 2007
            • 424

            #6
            Ursprungligen postat av åheim
            Hej Klas! ser jättebra ut Har du funderat på att fylla på med mer sand? Fyller du upp 5cm till så kan du få till processer i sanden som hjälper till att bli av med bajs som bildas! Det är svårt att få bort bajset endast med pumpar...
            Min runt 4-4.5 cm sand pga många malar där och ska lite fungera ta lite fylla mer sand men får vänta.. Har yttrefilter eheim 2275 4+ och innefilter eheim 2252. Ska tänkte ta tredje blir det bra??
            Bifogade filer
            Senast redigerad av Klas Bengtsson; 11 June 2023, 18:44.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13132

              #7
              Ok du tänker en 3.dje filterbehållare till ditt 2252 för att få mer filtervolym... Du har redan filteryta så det räcker och blir över Men vill du ha så kör på det
              Jag skulle kört hela karet med bara 2 luftdrivna svampfilter
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Klas Bengtsson

                • March 2007
                • 424

                #8
                Ursprungligen postat av åheim
                Ok du tänker en 3.dje filterbehållare till ditt 2252 för att få mer filtervolym... Du har redan filteryta så det räcker och blir över Men vill du ha så kör på det
                Jag skulle kört hela karet med bara 2 luftdrivna svampfilter
                Har kollat på den då finns plats till tredje.2252 .. får se o har mera 2 till rötter ska plats den den smått då får plats då får mera anabias växter till . Min har eheim 2275 yttrefilter andra innefilter eheim 2252 . Min 325 liter fusion avstabil akvarium. Men har inte bestämt mig om tredje till 2252 får vänta lite med den.. Haft krånglar till bajs före utan innefilter då tog jag den till med den ser försvinner bajser mycket nu ...

                Kommentar

                • Klas Bengtsson

                  • March 2007
                  • 424

                  #9
                  Ursprungligen postat av åheim
                  Ok du tänker en 3.dje filterbehållare till ditt 2252 för att få mer filtervolym... Du har redan filteryta så det räcker och blir över Men vill du ha så kör på det
                  Jag skulle kört hela karet med bara 2 luftdrivna svampfilter
                  Andra akvarium 63 ska ha nano akvarium har skaffat ny stenar o räkor crystal red pure line. Guppy endler . vit ancistus mal o elegant pansarmalar. Med en innefilter eheim 2401 är bra till den ... Har tog bort två rötter finns i lådan ska ha den i 325 liter får skaffa 2 el 3 anabias växter till .
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Klas Bengtsson; 11 June 2023, 21:44.

                  Kommentar

                  • Klas Bengtsson

                    • March 2007
                    • 424

                    #10
                    Ska beställa ny samma sand till 10 kg den . Mer rötter har 2 till då mer anabias växter till 5 st . Till 325 l. Ska ta bort innefilter eheim 2252 efter se hur det går . ???

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13132

                      #11
                      Akvariet kommer se mycket vackrare ut i alla fall Eheim 2252 är ju inte snygga att se direkt, ser industriella ut
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Klas Bengtsson

                        • March 2007
                        • 424

                        #12
                        Ursprungligen postat av åheim
                        Akvariet kommer se mycket vackrare ut i alla fall Eheim 2252 är ju inte snygga att se direkt, ser industriella ut
                        Ja håller med dig men den är till reserv och bra ha den andra då tar jag en yttrefilter får skaffa sand 10 kg samma vit . Så mer lite växter o mangrovrötter 1 par .. Ska ha bara en yttrefilter eheim 2275 4+ bara en . Och luftfilter o ta bort eheim 2252 så reserv .
                        Senast redigerad av Klas Bengtsson; 15 June 2023, 06:42.

                        Kommentar

                        • Klas Bengtsson

                          • March 2007
                          • 424

                          #13
                          Har beställt den
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Klas Bengtsson

                            • March 2007
                            • 424

                            #14
                            Nu mkt bättre och tar en 5 kg till då klart med allt den tog bort innefilter eheim 2252 .. och gjorde ordning med 63 liter lite moss växter in med stenar o ha guppy endler. Räka crystal red pure line och Helena snäckor.. men är inte bra ut det o inte kunnig själv mig nybörjare på den. Lite ändra på stenar bestämde mig efter..köpt 1 par vecka sedan stenar. Plocka bort den elegant pansarmalar o vit ancistus mal..
                            Bifogade filer
                            Senast redigerad av Klas Bengtsson; 17 June 2023, 09:35.

                            Kommentar

                            • Klas Bengtsson

                              • March 2007
                              • 424

                              #15
                              Är färdig med allt Sydamerika 325 liter nya in sandbotten vit mer 15 kg ser bra ca 5-6 cm tjock nu botten ..tog bort innefilter eheim 2252 ..
                              Nano 63 liter ser fina räkor crystal red pure line och körsbärs räkor o Helena snäckor och guppy endler o otocinclus malar.
                              Bifogade filer
                              Senast redigerad av Klas Bengtsson; 19 June 2023, 21:41.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...