Akvarium bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    #16
    Tyvärr har absolut inget hänt! När jag var på väg till BB avstannade allt! Inte en värk kvar, fem timmars smärta och helt snuvad på konfekten! Men men ingen har ju blivit kvar därinne så det lär väl sätta igång. Kollar "min" kub på Åleds, billig är den inte men samtidigt ett fantastiskt gediget kar. Är det rimligt att lägga pengarna på hantverket, när man kan få liknande kar av storleverantörerna väldigt mycket billigare?! Förstår att det är lika svårt att svara på som "hur långt är ett snöre"
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #17
      Det var väl enkelt att svara. Jag skulle satsa på hantverket.
      Illvilligt att flagga för ankomst och sedan fega ur. Tror du får ett härligt men ambivalent barn, Juni
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Juni
        • February 2014
        • 613

        #18
        Illvilligt är bara en försmak! Jo, jag håller med om att hantverket är värt mycket men han också ha över 11 000 kr för karet, då får man mycket fint om man väljer storleverantörerna. Jag kan välja riktigt bra Diskusar för mellanskillnaden. På tal om välja fisk. Jag har förstått att ni gurusar köper Diskus från speciella handlare som fött upp fisken på längre sikt med dyrare val av foder, tid mm. Om jag är nöjd med min handlare kan jag lägga detta ansvar att hitta bra Diskus på butiken, eller skall man ta sig lite längre för speciella uppfödare? Vilka kriterier bör jag gå efter? Förutom att de ser friska och välväxta ut?
        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #19
          Illvilligt är bara en försmak! Jo, jag håller med om att hantverket är värt mycket men han också ha över 11 000 kr för karet, då får man mycket fint om man väljer storleverantörerna. Jag kan välja riktigt bra Diskusar för mellanskillnaden. På tal om välja fisk. Jag har förstått att ni gurusar köper Diskus från speciella handlare som fött upp fisken på längre sikt med dyrare val av foder, tid mm. Om jag är nöjd med min handlare kan jag lägga detta ansvar att hitta bra Diskus på butiken, eller skall man ta sig lite längre för speciella uppfödare? Vilka kriterier bör jag gå efter? Förutom att de ser friska och välväxta ut?
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          Arbetssätt...