Ingen cirkulation??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13137

    #46
    Ursprungligen postat av anelvik
    önskar jag att jag kunde reglera insuget men den funktionen finns inte.Kanske blir bättre med tätare insug sen
    Jo visst kan du reglera flödet! Du drar den översta spaken lite uppåt så strypr du flödet Den undre ska man inte dra upp då släpper slangenheten...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • anelvik
      • May 2013
      • 26

      #47
      Ahha..lärorik sida det här Ja trodde den var bara till för o stoppa när man koppla loss slangarna.Hmm skyller på blondheten o för liten text i bruksanvisningen
      . Tack för att ni finns !!Ska genast strypa lite...låter som man sitter i niagarafallet

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #48
        Ingen cirkulation??

        Men många har utblåset under ytan, inte över. Då blir det helt plaskfritt.
        Skulle själv hellre ha maximal effekt för maximal genomströmning och filtrering.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #49
          kör filtret på max ändå . då funkar det bäst. bättre rikta om utblåset mot en rot, sten, ruta eller nått annat om du tycker det blir storm.

          sätt som sagt utblåset strax under ytan. se till att ytan rör sig o krusar sig lite. det räcker gott för syresättning etc. men det ska inte behöva plaska o låta. mina kar är dödstysta. har ju tre i sovrummet liksom :P

          Kommentar

          • anelvik
            • May 2013
            • 26

            #50
            Nu fungerar allt tipp topp i karetFullt ös på cirkulationen,"lagom" porlande o toppen med riktiga förfiltret o nya fiskarna har överlevt

            Skön sommar till er alla och tack igen för all hjälp!!

            Kommentar

            Arbetssätt...