Kubakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #16
    Vill du ha det så satsa på det! Leta till du hittar det tycker jag, behöver ju inte komma hem med det nu på studs, bättre att bli helnöjd!
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • draft
      • December 2009
      • 86

      #17
      Ursprungligen postat av sultanen
      vill du ha det så satsa på det! Leta till du hittar det tycker jag, behöver ju inte komma hem med det nu på studs, bättre att bli helnöjd!
      +1

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #18
        Jo de e klart att det fortfarande finns mkt fisk å välja på men ni kan inte mena att det finns i närheten lika mkt fisk att välja på med kar med de måtten. Visst det finns belysning för dessa kar, men jag vet ju inte var karet i fråga skall införskaffas men det är inte ens alla butiker som har kuber men typ alla butiker har vanliga kar.
        Har eg. inget emot kar som inte är rektangulära, har själv tex. ett hörnkar, men lets face it man blir mer begränsad med en sådan utformning på kar jmf. med motsvarande volym i ett långsträckt kar!
        Men jag håller fast vid jag skrivit tidigare, en kub är enligt min mening mer än prydnad och vill man ha lite större fiskar (många fiskar vill ju ha en del bottenyta), så skall man satsa på ett något större avlångt kar. Men visst det e klart, det finns alltid undantag.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • Virros
          • January 2010
          • 488

          #19
          söt!!

          ..
          Senast redigerad av Virros; 25 February 2010, 21:13.

          Kommentar

          • Bygde
            • February 2010
            • 6

            #20
            Vi har ett Juwel Lido, och det är inte en kub i ordets rätta bemärkelse, men det är 61x41x58, så den ser ut som en kub. Volymen är 120L.

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              #21
              jag tycker faktiskt att det är lite komiskt att avråda ytill kuber, det beror ju helt och hållet på vilka invånare man tänker ha. Det finns många fiskar som funkar helt ypperligt i kubakvarier, då menar jag 5x50x50 och större givetvis. Men just tänkta invånare är väl troligen den enda faktorn som bestämmer vad man kan ha i skulle jag vilja säga, ljus är definitivt inget problem. Ta bara en 60x60x60 kub till exempel, givetvis får den måttbeställas men man kan ju utan problem ha 3 stycken 2x24 watts ramper på ett sådant och då snackar vi en jävla massa watt per liter


              EDIT: Kuber är för övrigt också ultimata om man vill köra MH belysning
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • Sultanen
                • January 2008
                • 2457

                #22
                MH is the shit, billigt och bäst! Saknar faktiskt en kub med 70w mh hängandes ovanför, borde kanske bli ett nytt projekt xD
                300L Räkkar
                400L Växtakvarium
                220L Saltvatten - Under uppstart
                Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                Kommentar

                Arbetssätt...